رابط های کاربری چه عملکردی دارند؟

سعید ناصریسپتامبر 16, 20211min0

طراحی رابط کاربری (رابط کاربر) یا رابط کاربر چیست؟

طراحی رابط کاربری (UI) و یا رابط کاربری و از نقطه نظر ساخت و ساز رابط کاربری طراحی رابط کاربری برای نرم افزار و سخت افزار از قبیل کامپیوتر و دستگاه های, دستگاه های تلفن همراه و دیگر دستگاه های الکترونیکی که با هدف به حداکثر رساندن عملکرد دستگاه و تجربه کاربر.

هدف از طراحی رابط کاربری است که به ارائه ساده ترین و موثر ترین راه تعامل برای رسیدن به اهداف خود کاربر (طراحی کاربر گرا).

در حال توسعه یک رابط کاربری خوب باعث می شود آن را آسان تر به کار بدون توجه غیر ضروری به آن. طراحی گرافیک و تایپوگرافی تاثیر عملکرد رابط کاربری و نحوه تعامل آنها بهبود کاربر نفوذ و زیبایی طراحی; جلوه های بصری است که ما می تواند طراحی اجازه می دهد تا کاربران را به استفاده از قابلیت های رابط کاربری را افزایش یا کاهش دهد. در روند طراحی یک رابط کاربری وجود دارد باید یک تعادل بین ویژگی های فنی و عناصر بصری (برای مثال یک مدل ذهنی) به منظور ایجاد یک سیستم است که عملی و قابل اجرا و مناسب به نیاز کاربر.

طراحی رابط در طیف گسترده ای از پروژه ها ، از جمله سیستم های کامپیوتری ، اتومبیل ها و هواپیماهای تجاری استفاده می شود. همه این پروژه ها شامل تعاملات انسانی متعدد و نیاز به دانش و مهارت های منحصر به فرد. در نتیجه ، طراحان تمایل به کسب تجربه و مهارت در پروژه های خاص دارند. یک پروژه ترانزیشن می تواند یک طراحی نرم افزار کاربر گرا, پژوهش, طراحی وب سایت, و یا طراحی صنعتی.
مقدار

نیازهای اساسی

فرآیندهای طراحی رابط

طراحی رابط نیاز به درک خوبی از نیازهای کاربر دارد. چندین مرحله و فرآیندهای در توسعه رابط وجود دارد که برخی از آنها بسته به نوع پروژه مطلوب تر هستند .

(توجه: این بخش از یک اصطلاح سیستم استفاده می کند که به هر نوع پروژه اشاره دارد که می تواند یک وب سایت ، برنامه یا دستگاه باشد.)

فرایند طراحی رابط

رابط کاربری آماده گرافیکی است که نشان می دهد نتیجه پردازش اطلاعات ورودی توسط کاربر بر روی صفحه نمایش کامپیوتر است که معمولا از رابط کاربری اصلی تعامل بین یک فرد و یک ماشین. رابط کاربری لمسی مورد استفاده در دستگاه های تلفن همراه به عنوان یک پوشش خروجی بصری ورودی بصری کار می کنند.


جمع آوری الزامات عملیاتی

جمع آوری یک لیست از قابلیت های سیستم مورد نیاز برای رسیدن به اهداف پروژه و نیازهای کاربر بالقوه است.

کاربر تجزیه و تحلیل و فعالیت های آن باقی می ماند یک شکل از زمینه تحقیقات که شامل تجزیه و تحلیل سیستم از پتانسیل کاربران با مطالعه نحوه انجام عملیات است که رابط کاربری باید پوشش و همچنین مصاحبه با کاربران به صورت شفاف اهداف است.

سوالات متداول از کاربران عبارتند از:

کاربر چه انتظاری از سیستم دارد?
چگونه سیستم انطباق با گردش کار عادی از کاربر و یا فعالیت های روزانه خود را?
تا چه حد است درک فنی کاربر پیشرفته و چه سیستم های مشابه او تا کنون استفاده?

چشم انداز و احساسات کاربر در مورد رابط چیست؟

معماری اطلاعات – فراهم می کند یک جریان از فرآیندهای یا یک جریان از اطلاعات سیستم (به عنوان مثال،.موضوع درخت انتخاب برای یک سیستم تلفن بانکی و یا یک صفحه سلسله مراتبی با طرح لایه باز برچسب برای یک وب سایت).
نمونه سازی-ارائه یک ساختار کلی در قالب مدل های کاغذی و یا صفحات محاوره ای ساده. برای تمرکز بر روی رابط کاربر ، چشم پوشی از تمام عناصر آشکار و عاطفی و بسیاری از مطالب در نمونه های اولیه.
بررسی درجه بهره. – توانایی ارزیابی رابط. این معمولا ارزان تر از انجام یک آزمون است ، سطح کارایی (مرحله بعدی) در مراحل اولیه توسعه سیستم و غیره است. قابل استفاده به دلیل آن است که ممکن است برای ارزیابی نمونه یا مشخصات سیستم استفاده می شود معمولا برای کاربران” به عنوان آزمایش نیست. برخی از رایج ترین روش های تحقیق عبارتند از: اضافی روش شناختی است که با تمرکز بر روی سادگی از سیستم برای انجام فعالیت هایی که ممکن است کاربران جدید; یک روش ارزیابی, ابتکاری, و غیره., که در آن مجموعه ای از فرآیندهای نوآورانه استفاده می شود برای شناسایی مشکلات رابط کاربردی; و یک روش گام به گام و مورد. n., که در آن یک گروه از مردم, یک انتخاب, و غیره., گام به گام, با توجه به یک سناریو و برنامه مشکلات برای گزارش.

عملکرد تست

تست نمونه های اولیه از یک کاربر واقعی-اغلب با استفاده از یک روش به نام “افکار با صدای بلند” زمانی که کاربر می خواهد به دانستن در مورد افکار خود را در حالی که کار با سیستم. رابط کاربر طراحی آزمایش اجازه می دهد تا طراح به درک بیننده از نقطه نظر در طراحی و بنابراین تسهیل ایجاد برنامه های موفق.
طراحی رابط گرافیکی-طراحی واقعی و نهایی (بصری و بصری) رابط گرافیکی (رابط کاربری گرافیکی). این رابط را می توان بر اساس نتایج مطالعات کاربر طراحی شده برای از بین بردن مشکلات عملی مشاهده شده در طول آزمون ، و غیرهn. ثابت. روند شرح داده شده در بالا با توجه به نوع رابط و غیره معمولا شامل برنامه نویسی کامپیوتر به بررسی اشکال ایجاد ارتباط و یا هر گونه دیگر اقدامات مورد نظر و خیلی بیشتر.
پشتیبانی نرم افزار – پس از ایجاد یک رابط کاربری جدید پشتیبانی گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعمیر خطاهای تغییر آشکار توابع و یا به روز رسانی کل سیستم. هنگامی که تصمیم گیری ساخته شده است برای به روز رسانی رابط کاربری نسخه جدید از طراحی فرایند اعمال خواهد شد به سیستم قبلی و مراحل رابط چرخه تکرار خواهد شد.

نیازهای اساسی

پویا فنی سیستم شرح داده شده در مطابق با الزامات گفت و گو شرح داده شده در هفت اصول استاندارد “اقتصاد”, بخش 10, ISO 9241 . این استاندارد مبنای اصول اقتصادی روشهای مکالمه با استفاده از تعاریف سطح بالا ،  کاربردهای بصری و نمونه هایی از سخنرانیها است. این اصول جنبه های پویا از رابط کاربر را توصیف و به طور عمده به” احساس ” مربوط در رابطه با رابط کاربر. اصول گفت و گو هفت به شرح زیر است :

مناسب برای فعالیت: یک جعبه محاوره ای برای انجام عمل صحیح ارائه شده است که به کاربر کمک می کند تا آن را به طور موثر و موثر انجام دهد.
خود توضیحات سرویس: گفت و گو اگر توضیحات خود را این است که در هر مرحله از طریق سیستم بازخورد است که به طور مستقیم درک شده توسط کاربر و یا در هر مرحله در صورت لزوم کاربر باید توضیح دهد.
کنترل: گفت و گو کنترل می شود در صورتی که کاربر می تواند کنترل و کنترل جهت و سرعت تعامل تا زمانی که به هدف خود می رسد.
سازگاری با انتظارات کاربر: گفت و گو و غیره و همچنین انتظارات کاربر مربوط به این کاربر مشخصات مانند سطح سواد و غیره, آموزش و پرورش و تجربه و همچنین به عنوان ویژگی های هنجار برای مصرف کنندگان است. سازگاری وجود دارد.
خطا: خطا ساخته شده در کادر محاوره ای اگر وجود دارد خطاهای آشکار در ورودی مربوط به انتظار نتیجه بی ارزش و یا حداقل نیاز به کاربر برای دریافت پیشنهادات.
ایده آل برای شخصی سازی: گفت و گو و نقطه-به-نقطه زمانی که امکان سفارشی سازی رابط کاربری اپلیکیشن می توان بسته به نوع فعالیت و اولویت های فردی و مهارت های کاربر.
مناسب برای یادگیری: گفت و گو با هدف بررسی آن است که آیا مناسب برای کاربر به حمایت و هدایت کاربر به یاد بگیرند که چگونه به استفاده از سیستم.

کارایی مطابق با استاندارد iso 9241 تعریف شده است که به معنی کارایی ، بهره.و رضایت کاربر است. بخش 11 از استاندارد ارائه می دهد تعریف زیر از بهره effic:

بهره.بسته به درجه ای که کاربر به اهدافی که از استفاده از رابط کاربری سایت (بهره.) پیروی می کند ، اندازه گیری می شود.
منابع مورد نیاز برای رسیدن به اهداف مورد نظر (بهره.).
ضریب کل پذیرش سیستم توسط کاربر (رضایت).

کارایی ، کارایی و رضایت می تواند به عنوان شاخص های کیفی بهره.در نظر گرفته شود. برای ارزیابی این شاخص ها ، لازم است که آنها را به زیر شاخص ها تقسیم کنیم و در نهایت آنها را به مقادیر عملکرد قابل اندازه گیری گسترش دهیم.

چگونه به ارائه اطلاعات با ویژگی های خانواده خود را بخش 12 توصیف استاندارد ISO 9241, که شامل اطلاعات در مورد نحوه سازماندهی اطلاعات (به عنوان مثال ، روش, هم ترازی, و غیره.، دسته ها ، برچسب ها و محل) ، نشان دادن موضوعات ، گرافیک و اطلاعات کد گذاری شده (به عنوان مثال ، نام خود را ، مخفف ، رنگ ، اندازه ، شکل و نکات). “ویژگی های داده” جنبه های استاتیک از رابط کاربر هستند و معمولا به عنوان “ظاهر” از رابط کاربر در نظر گرفته. این ویژگی ها در استاندارد به شکل توصیه ها شرح داده شده است. هر کدام از این توصیه ها شامل یک یا بیشتر از هفت مشخصات. این هفت توابع عبارتند از :

سفارش: محتوای اطلاعات به سرعت و با دقت منتقل می شود.
وضوح: اطلاعات نمایش داده شده را می توان با دقت فعال کنید.
مخفف: ذهن مصرف کنندگان با اطلاعات نامربوط اشباع شده است.
سازگاری: طراحی منحصر به فرد و مطابق با انتظارات کاربران و فونت مناسب.
قابل شناسایی: توجه کاربر به اطلاعات لازم هدایت می شوید.
خوانایی: اطلاعات آسان به خواندن است.

پیشنهاد ویژه

خرید sabzafrooz.ir

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

5 × چهار =

Powered by mihanseo