13 راه برای افزایش انگیزه برای اهداف بلند مدت

سعید ناصریمی 12, 20211min0

بسیاری از اوقات ما به دنبال انجام کارهای بزرگ در زندگی خود هستیم. شاید یک اشتیاق پنهان در ذهن و وجود ما باعث شود که یک کار بزرگ را شروع کنیم. اما اگر این حالت را تجربه کرده باشید ، می دانیم که با گذشت زمان ، ممکن است این نیروی درونی کمرنگ شود.

در این حالت ، بهتر است به جای اینکه دستان خود را کنار هم بگذاریم تا دوباره آن هیجان هیجان انگیز را پیدا کنیم ، کار در وادی افزایش انگیزه و سرگردانی را شروع کنیم تا انرژی زودتر فعال شود.

برای همه چیز باید انگیزه ای وجود داشته باشد و تا انگیزه ای وجود نداشته باشد ، هیچ چیز به خوبی و با کیفیت کار نمی کند.

در این مقاله ، من می خواهم به شما کمک کنم انگیزه خود را قوی نگه دارید و آنچه را که می توانید انجام دهید تا انرژی خود را به بهترین شکل افزایش دهید.

یک هدف بلند مدت تعیین کنید و آن را یادداشت کنید

داشتن انگیزه و ایجاد آن می تواند یک کار دلهره آور باشد ، اما وقتی این انگیزه وجود دارد ، می توانید با خیال راحت راه بروید. یکی از راه های ایجاد انگیزه در خود این است که اطمینان حاصل کنید جایی که قدم می گذارید مکان مناسبی است و به بهترین نتیجه دست می یابید.

برای این منظور می توانید لیستی منسجم از اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود تهیه کنید و میزان موفقیت روزانه خود را در این لیست بررسی کنید.

مطمئناً ، وقتی می بینید در مسیری پیش رفته اید ، انگیزه بیشتری برای ادامه کار پیدا خواهید کرد و حتی قدم های طولانی تری را نیز برمی دارید.

شما باید یک هدف استراتژیک بلند مدت تعیین کنید و سپس برای رسیدن به موفقیت خود خستگی ناپذیر تلاش کنید. فقط سخت کوشی می تواند بخشی باشد که می توانید راه موفقیت را پیدا کنید.

روی این قسمت کار کنید و مسیر را مشخص کنید تا بتوانید اولین قدم برای افزایش انگیزه را ارائه دهید.

هدف خود را به کارهای کوچک روزانه تقسیم کنید

یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که هدف بزرگ خود را به اندازه تلاش روزانه کوچک کنید. ممکن است در ابتدا چیزهای کوچک به نظر شما زیاد نرسد ، اما نکته مهم این است که این تلاش های کوچک به شما امکان می دهد تا موفقیت بیشتری داشته باشید. وقتی بعد از مدتی به این موفقیت های کوچک نگاه می کنید ، می فهمید که گام های اساسی برداشته اید و انگیزه خود را تقویت می کنید.

اگر کارهای کوچک را با موفقیت انجام دهید ، می توانید نردبان های انگیزشی خوبی برای خود ایجاد کنید.

نقاط عطف موفقیت خود را با جوایز به یاد ماندنی کنید

یکی از مواردی که می تواند شما را برای پیشرفت ترغیب کند این است که به راحتی نقاط عطف و مراحل کار خود را شناسایی کنید. به ازای هر تلاشی که انجام می دهید ، قطعاً یک قدم به نقطه عطف نزدیک می شوید. هنگامی که به اولین نقطه عطف خود رسیدید و کار شما به خوبی انجام شده است ، اکنون زمان پاداش است.

به عنوان مثال ، اگر کودک خود را به مسواک زدن تشویق می کنید ، می توانید به او بگویید هر شب مسواک زدن یک لیوان ویتامین C به او بدهد. این می تواند پاداش کار خوب او باشد.

البته پاداش شما باید به شکلی باشد که شما را در مسیر پیشرفت انگیزه دهد. این که بخواهید پاداش خود را ساده و عادی کنید هیچ وقت با فکر کردن درمورد آن انگیزه نمی گیرد.

البته نباید زیاده روی کنید و پاداش تنها دلیل تلاش شماست و می خواهید در طولانی مدت با این موقعیت پیش بروید. به یاد داشته باشید که شما یک هدف ارزشمندتر دارید ، که ممکن است در میانه راه برای شما کمی ناخوشایند باشد ، اما با پاداش ، بهتر به این اهداف میانه دست خواهید یافت.

تعهد عمومی داشته باشید

وقتی کاری را قدم می گذارم ، برای من مهم است که بتوانم به موقع و کامل به هدفم برسم. وقتی یک تعهد عمومی در محل کار وجود دارد ، از طرف مردم فشار می آوریم تا کارها را برای ما راحت تر کنیم. در همین راستا ، من در دوره های آموزش شخصی خود موفقیت دیده ام. وقتی به کاربرانم قول می دهم که 70 جلسه آموزشی را در 70 روز به پایان برسانم ، حتی در بدترین شرایط ، به دنبال جمع آوری محتوای دوره های خود برای ارائه در موعد مقرر هستم.

اما وقتی فقط یک هدف ذهنی داشته باشم ، در این زمینه سختگیری کمتری می کنم.

اکنون هدف خود را به شخص دیگری غیر از خود گره می زنید. به عنوان مثال ، در این مورد با خانواده خود صحبت کنید یا از دوستان خود کمک بخواهید.

فقط هرگز گرفتار کسانی نشوید که انرژی شما را کم می کنند و انگیزه شما را به کلی لغو می کنند.

با افراد با انگیزه ملاقات کنید

قطعاً در جهان پیرامون ما افرادی وجود دارند که اهدافی مانند اهداف ما دارند و ممکن است اهداف آنها با اهداف ما یکی باشد یا در یک جهت باشد. در چنین شرایطی بهتر است هفته ای یک بار با این افراد صحبت کرده و با یکدیگر تبادل نظر کنید.

سعی کنید با این افراد تعامل داشته باشید ، از آنها بیاموزید و به آنها بیاموزید.

در میان افرادی که به شما انگیزه می دهند ، افرادی هستند که قبلاً چنین چیزی را پشت سر گذاشته اند. به عنوان مثال ، اگر می خواهید در کنکور پزشکی قبول شوید و دو سال است که پشت کنکور هستید ، با شخصی صحبت کنید که سال سوم کنکور پزشکی و رشته مورد علاقه خود را قبول کرده باشد. می تواند انگیزه اساسی به شما بدهد.

هدف شما هرچه باشد ، این افراد بوده اند که قبلاً آن را پیموده و به اوج خود رسیده اند. بنابراین به دنبال افراد معتمد در اطراف خود باشید تا در این زمینه به شما کمک کنند.

تیم یادآوری و انگیزه داشته باشید

عالی است که ما یک هدف بزرگ داریم. اتفاقاً روزهای اول در این زمینه خیلی خوب کار می کنیم. اما نکته این است که زندگی همیشه فراز و نشیب هایی دارد ، بنابراین ما نمی توانیم جلوتر برویم. در اینجا ، یک فرد یا افرادی که می توانند به ما انگیزه دهند تا در مسیر خود باقی بمانیم و انرژی خود را از دست ندهیم می توانند گزینه خوبی باشند.

این افراد می توانند شامل آشنایان ، دوستان و خانواده یا گروهی از افراد باشند که ما آنها را نمی شناسیم. به عنوان مثال ، هنگامی که تصمیم به کاهش وزن می گیرید ، و تیمی در راه رسیدن به این هدف قرار دارد ، نگاه کردن و ایجاد انگیزه در همسالان ما بسیار انگیزه آور است.

همیشه باید یک یا چند نفر برای ایجاد انگیزه در شما وجود داشته باشند.

پیشبینی آینده

وقتی در جاده هستید و انگیزه زیادی دارید ، گاهی اوقات اتفاقات غیرمنتظره ای می افتد و باعث می شود از مسیر منحرف شوید. این وقایع همیشه منفی نیستند و گاهی اوقات مثبت هستند. این رویدادها شما را موقتاً از مسیر خارج می کند. در چنین شرایطی ، باید این اتفاقات را در روزهای عادی برای خود پیش بینی کنید و بهترین برنامه ها را برای حضور در جاده انجام دهید.

به عنوان مثال ، وقتی تصمیم به لاغر شدن گرفتید و تولد سه نفر از دوستانتان نزدیک است ، باید این اتفاقات خوشایند را در ذهن داشته باشید ، زیرا جبران آنچه را که در این سه تولد از دست داده اید با خوردن یک کیک جبران می شود. بنابراین برای اینکه در مسیر قرار بگیرید ، آنچه را که شما را آزار می دهد به خاطر داشته باشید و برای آنها به درستی برنامه ریزی کنید.

این کیفیت زندگی است که گاهی اوقات برای از بین بردن شما از حالت خوب یا بد م worksثر است ، این اتفاقات می افتد و این شما هستید که باید از قبل ایمنی خود را تقویت کرده باشید.

به غذای خود توجه کنید

وضعیت جسمی و نوع غذایی که می خورید می توانند روحیه شما را کنترل کنند. وقتی تصمیم گرفتید ارزان قیمت بروید و پهنای باند کم را به خطر بیندازید ، خودتان را گول می زنید. اگر شب پیتزا می خورید و صبحانه خود را با شیرینی یا هر نوع کربوهیدرات کامل می کنید ، حتماً از آن قدرت انرژی ذهنی که باید داشته باشید ، دور شوید. در چنین مواردی بهتر است از غذاهای سالم استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر میان وعده خود را با یک بسته چیپس سرو می کنید ، بهتر است به جای آن کشمش ، انگور یا حتی میوه قرار دهید. چند روز عادت های غذایی سالم خود را بررسی کنید و از غذاهای سالم ، سبزیجات و میوه ها استفاده کنید و تأثیر آن را در موفقیت خود ببینید.

بدن خود را بیدار نگه دارید

در حال حاضر در روزهای کوتاه پاییز هستیم ، اما طیف موفقیت ما نیز برای روزهای طولانی برنامه ریزی شده است. وقتی روزهای تابستان خیلی طولانی است ، شما می خواهید هدف خود را دنبال کنید ، مشکل این است که گاهی اوقات انرژی کمتری می آورید.

آیا از ترفند روشنایی بدن خود می دانید؟

خوب ، بسیاری از افراد صبح خود را با یک فنجان قهوه شروع می کنند و موتور ذهن و بدن آنها تا آخر شب روشن است. برخی از آنها با یک فنجان چای شروع می شوند.

بنابراین باید بدانید چه چیزی هنگام خستگی به شما انرژی می دهد. در طول روز از آن استراحت کنید و بدن خود را شارژ کنید تا بتوانید موفقیت خود را به درستی دنبال کنید.

بدانید که بدن خسته و ذهن کسل کننده هرگز نمی تواند چیزی برای شما به ارمغان بیاورد.

از خواب خود غافل نشوید

اهمیت خواب خوب برای کسی پوشیده نیست ، اما انجمن علمی ملی ریه و خون هرات در این باره می گوید:

"خواب در طول زندگی شما نقش مهمی در سلامتی و سلامتی دارد. کمبود خواب می تواند در یک لحظه اتفاق بیفتد یا با گذشت زمان به شما آسیب برساند. (کمبود خواب) می تواند بر نحوه تفکر ، واکنش ، کار ، یادگیری و یادگیری دیگران تأثیر بگذارد اجتماعی کردن. "

وقتی در طول هفته احساس کمبود انگیزه می کنم ، برنامه آخر هفته خود را بررسی می کنم. در این روزها من شاهد بوده ام که یک آخر هفته شلوغ می تواند انرژی روزهای میانی هفته من (برای هفته آینده) را بدست آورد.

در مقاله ای که در پایان هفته درباره عادات افراد موفق نوشتم ، به چند مورد اشاره کردم که اگر از آنها استفاده کنید ، انرژی بیشتری در طول هفته خواهید داشت.

خواب به بدن و ذهن ما اجازه می دهد آسیب هایی را که در طول زندگی خود در حرکات روزمره مشاهده می کنیم و به خود وارد می کنیم ، دوباره تنظیم ، شارژ و ترمیم کند ، به همین دلیل استراحت خوب بسیار مهم است. یک فرد بالغ بالای 18 سال به 7 تا 8 ساعت خواب در روز نیاز دارد.

برای افزایش انگیزه خود فعال باشید

ورزش یا ورزش می تواند وضعیت روانی شما را به وضعیتی برساند که انرژی شما را افزایش دهد. هنگامی که به طور منظم ورزش می کنید ، تأثیر آن را در پیشرفت زندگی و شغل خود مشاهده خواهید کرد. ورزش سالم کافی به شما کمک می کند تا وضعیت روحی و جسمی خود را تنظیم کنید.

طبق مطالعه ای که در مجله Men & # 39؛ s توسط دانشگاه کپنهاگ انجام شد ، آنها نتیجه گرفتند:

"ورزش متوسط ​​می تواند انگیزه شما برای کار را افزایش دهد و منجر به یک سبک زندگی سالم شود."

تحقیقات نشان می دهد که ورزش روزانه 30 دقیقه انگیزه شما را برای عادت های مثبتی که ایجاد کرده اید افزایش می دهد.

حتی اگر 30 دقیقه ورزش شامل راه رفتن باشد ، می تواند تأثیر مثبتی روی شما بگذارد.

هرچه از نظر ذهنی و جسمی بهتر باشید ، انگیزه روزانه شما برای بهتر شدن و پیگیری یک هدف بلند مدت قوی تر است.

خود را بشناسید و الگوی خود را اصلاح کنید

همه خودشان را خوب می شناسند. دانستن اینکه عادت های شما چیست به شما کمک می کند تا این عادت ها را به بهترین شکل ممکن تجزیه و تحلیل کرده و آنها را برای بهبود وضعیت خود تغییر دهید. شما قطعاً در گذشته عادت هایی داشته اید. شما اهدافی دارید که به آنها رسیده اید یا نتوانسته اید آنها را محقق کنید. خودتان مطالعه کنید چه ویژگی هایی دارید که منجر به موفقیت یا شکست شما می شود. اکنون از این ویژگی ها استفاده کنید تا بهترین نقش خود را در مسیری که طی می کنید بازی کنید.

بر ترس خود غلبه کنید

دلایل مختلفی وجود دارد که بعضی اوقات سطح انگیزه ما پایین می آید. گاهی ترس ما باعث می شود که این اتفاق بیفتد. به این ترتیب ، گاهی اوقات ، تردیدها ، ترس های درونی و خودباوری ما انگیزه ما را برای ادامه مسیر کاهش می دهد.

ترس فقط یک ایده است و اگر بر آن غلبه کنید ، می فهمید که هیچ مانعی برای موفقیت شما وجود ندارد!

ترس اساساً یک بلوک ذهنی است که اجازه ایجاد ، مانور و اعمال تأثیرات آن را می دهیم.

با این حال ، باید تأکید کنم که ترس چیزی است که می توانید بر آن غلبه کنید!

با بررسی الگوهای دیگری که دارید و غلبه بر ترس خود می توانید بر هر ترس غلبه کنید.

اخرین حرف

انگیزه چیزی است که ظاهراً مستقیماً با هدف ما و وظیفه در ارتباط است. اما همین که وارد جریان شوید ، می فهمید که حتی غذای شما نیز می تواند بر انگیزه شما تأثیر بگذارد.

بنابراین با مفهومی که از قبل با آن آشنا هستید و با این پیش فرض که موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد ، سعی کنید این مراحل را برای موفقیت دنبال کنید.

اما آخرین جمله ای که می تواند انرژی زیادی به شما بدهد این است که هرچه هدف بزرگتر باشد ، تمرین ، تلاش ، پشتکار و زمان بیشتری برای موفقیت لازم است. از این به بعد ، با این رویکرد به هدف خود نگاه کنید و سرانجام همیشه چشم انداز خود را در ذهن خود ببینید و مطمئن باشید که دستیابی به هدف شما روز به روز سریعتر اتفاق می افتد اگر و فقط اگر هر روز بیشتر تلاش کنید.

آیا تا به حال هدفی برای موفقیت در این امر در ذهن خود داشته اید؟ نظر خود را بیان کنید و بنویسید که چگونه موفق شدید.

منبع

پیشنهاد ویژه

خرید sabzafrooz.ir

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

هفده + سیزده =