10 تکنیک مدیریت زمان برای افراد مشغول

سعید ناصریمی 7, 20211min0

برای اطمینان از اینکه باید تکنیک های مدیریت زمان را یاد بگیرید ، بهتر است به این فکر کنید که به طور متوسط ​​چند بار در روز ، از افراد اطراف خود شنیده اید که می گویند:

من وقت ندارم
من خیلی شلوغ هستم
خوب من این کار را برای بعد انجام می دهم
فکر نمی کنم بتوانم چنین کاری کنم
باید وقت پیدا کنم
من باید در بین برنامه هایم قرار بگیرم

خوب ، احتمالاً حداقل روزی یک بار این حرف را می شنوید.

این چیز عجیبی نیست! دنیای کنونی و مشغله ما به طور موازی با موضوعات مشابه به این معنی است که واقعاً وقت نداریم.

اما شخصی که به دنبال بهره وری بیشتر در زندگی خود است ، از این فرصت استفاده می کند تا بتواند وقت و موقعیت شلوغ خود را به بهترین شکل مدیریت کند.

در این مقاله ، من روش های مفیدی را به شما می آموزم که به شما کمک می کند زمان طلایی خود را به خوبی مدیریت کنید.

چقدر با زندگی خود هستید؟

اولین کاری که می خواهم برای افزایش تمرکز شما انجام دهم این است:

چند بار فکر کرده اید که چگونه کسی می تواند 7 روز در هفته به باشگاه برود؟
چند بار با تأسف گفته اید ، چگونه برخی از کارآفرینان 2 روز آخر هفته را خالی می کنند و استراحت می کنند؟

مطمئناً اگر بخواهید دقیقاً به همان موارد ذهنی خود اشاره کنید ، این لیست پیوسته خواهد بود. البته موافق نیستیم که کارآفرینان آخر هفته خواب آلود داشته باشند. کارآفرینان & # 39؛ عادتهای آخر هفته ، که قبلاً در Goya IT به آنها پرداخته ام ، به موضوعاتی مربوط می شوند که کمتر به کار و سرگرم کننده تر هستند ، اما تأثیر مثبتی بر کار آنها دارند.

اگر به آن فکر کنید ، متوجه می شوید که زندگی فعلی شما با زندگی ایده آل شما کیلومترها فاصله دارد. خوب حالا که می دانید می خواهید این لیست را دنبال کنید.

ببینید چگونه عادت دارید وقت خود را بگذرانید؟

اگر نمی دانید که عادت های هزینه ای شما چگونه است ، مطمئناً نمی توانید گامی مثبت در بهبود اوضاع بردارید. در حقیقت ، اولین روش مدیریت زمان این است که بدانید وقت خود را چگونه می گذرانید.

طبق آمار و تحقیقات ، هر شخص به طور متوسط ​​3 ساعت را با تلفن همراه خود می گذراند. فرقی نمی کند که این سه ساعت شامل مکالمه یا شبکه های اجتماعی باشد ، یا چت! ممکن است به خود بگویید که این آمار درست نیست.

اما هنگامی که برنامه Atracker را بر روی تلفن خود نصب می کنید ، متوجه می شوید که چند ساعت در روز را به بازی و مشغول بودن با تلفن همراه خود اختصاص می دهید. این زمان معمولاً سوخت عمومی زمان شما را نشان می دهد.

یک قانون ساده وجود دارد که بهتر است روزانه 2 تا 5 ساعت را صرف کار و بهره وری مولد خود کنید. اگر لیست کارهای طولانی دارید ، بهتر است 4 کار را در یک روز کاملاً و با آرامش انجام دهید تا اینکه بخواهید 8 کار را با استرس کامل و نیمه انجام دهید.

طبق ضرب المثل ، یک دهم از صد شهر خراب است!

جا برای موارد اضطراری باز کنید

خوب است که کارهای روزمره شما انجام چند کار است و در نهایت با فرزندان و همسرتان ارتباط برقرار می کنید. اما این همیشه صدق نمیکند. شاید روزی در حین انجام کار ، رئیس شما زنگ بزند و بگوید باید کار خاصی برای او انجام دهید.

این کار احتمالاً دو تا سه ساعت طول خواهد کشید.

خوب ، با تنظیماتی که برای برنامه های خود دارید ، باید به کار خود بپردازید و سپس به سراغ بچه ها بروید & # 39؛ ناهار و شام (یا اگر مردی دارید ، برنامه خود را داشته باشید) و سپس ساعت 10 شب است و زمان خوابیدن است!

در چنین شرایطی ، شما هنوز مسابقه خود را تمام نکرده اید ، بنابراین یا باید به رختخواب بروید. یا فاکتور بودن در کنار فرزندان خود را بگیرید و بی خیال شوید و برای رئیس خود کار کنید.

در چنین شرایطی قطعاً خسته خواهید شد.

نحوه مقابله با کمبود اضطراری زمان

بهترین کار این است که به جای شروع در ساعت 11 صبح ، از 6 صبح پیشگیری و شروع کنید. اگر کارهای ضروری خود را صبح انجام دهید ، قدرت بیشتری دارید و معمولاً کارهای خود را در زمان کمتری انجام می دهید. خودم ، اگر کار تولید محتوای خود را صبح انجام دهم ، به طور معجزه آسایی ، وقت کمتری را صرف عصرانه یا شبانه کار خود می کنم.

هنگامی که صبح با شدت کار خود را انجام می دهید ، وقت بهتری پیدا می کنید تا حداقل در حالت اضطراری آرام باشید و یا به محل کار خود بروید.

اگر صبح شما از ساعت 7 صبح شروع می شود و وقت شما هم کم است ، شاید لازم باشد صبح خود را مانند چند میلیاردرها (مدیر عامل شرکت اپل) در ساعت 3:45 صبح شروع کنید یا شاید با تکنیک های بعدی مشکل شما حل شود. برطرف كردن.

برای مدیریت موثر زمان از کلمه "نه" استفاده کنید

تکنیک های مدیریت زمان همیشه شامل برنامه های خاص یا گران قیمت یا دوره های آموزشی نیستند. بعضی اوقات فقط یک کلمه وجود دارد که شما باید از آن استفاده کنید و آن "نه" یا "نه" است.

هر وقت چیزی به دست شما می رسد ، قطعاً هزینه آن را پرداخت می کنید! این خلاصه ای از یکی از خواننده های معروف است که می خواهد به ما بگوید هر وقت چیزی به دست می آورید ، در واقع چیز دیگری را از دست می دهید.

وقتی امروز می خواهید 1000 کلمه بنویسید ، اما دوست شما از شما می خواهد که با هم به یک مهمانی بروید ، در واقع ، اگر "نه" بگویید ، این فرصت را دارید که 1000 کلمه خود را سریعتر بنویسید. اما اگر بله بگویید ، نوشتن را از دست می دهید. (یا باید بعداً جبران کنید و از زمان واقعی و برنامه ریزی شده خود استفاده کنید ، یا باید عواقب آن را بپذیرید)

در طول روز پیشنهادهای زیادی به شما داده می شود که می تواند بر کار شما تأثیر بگذارد. نه گفتن هنر شماست تا از وقت خود نهایت استفاده را ببرید. البته ، لطفاً با آرامش به دوستان خود نه بگویید & # 39؛ درخواست.

برنامه های مهم خود را تنظیم کنید

آبراهام لینکلن جمله جالبی دارد. وی می گوید: "اگر می خواهید 6 ساعت به من زمان دهید تا درختی را قطع كنم ، من 4 ساعت اول را برای تراش دادن تبر خود صرف خواهم كرد."

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که برای چند ساعت ، مثلاً 5 ساعت برای نوشتن ، یا هر کار دیگری ، برنامه ریزی کنید و مشغول شوید و هنوز هم بفهمید که کاری انجام نداده اید.

شاید شما می خواهید کیک درست کنید و بچه هایتان را خوشحال کنید. شما برای انجام این کار 2 ساعت وقت صرف کرده اید ، اما حتی اگر همه مواد آماده باشند ، شما همچنان در حال پیمایش بالا و پایین سایت ها برای انتخاب کیک مورد نظر خود هستید. از این دو ساعت ، شما 1 ساعت صرف جستجو کرده اید و وقتتان تلف شده است.

بنابراین اقداماتی که به شما کمک می کند بدون زحمت و اتلاف وقت کارها را طبق برنامه انجام دهید به شما در صرفه جویی در وقت کمک می کند. در حقیقت ، یک تکنیک مدیریت زمان این است که پیش نیازهای هر کار را بشناسید و برای آن در زمانهای مرده یا در زمان مناسب برنامه ریزی کنید.

داشتن اهداف هوشمندانه در این زمینه بیشتر به شما کمک می کند.

فقط کارهای مهم را کاملاً انجام دهید

تلاش برای پر کردن تقویم خود ، و نوشتن جزئیات کارهایی که انجام داده اید ، کار سختی نیست! این مهم است که شما وقت خود را برای کارهای مهم مدیریت کنید و بتوانید کارهای مهم و فوری و کارهای غیر مهم و فوری خود را انجام دهید.

بیایید و بیش از 4 ساعت در طول روز برای کارهای مهم خود صرف نکنید.

این به شما کمک می کند تا بهره وری بیشتری داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند تعادل بهتری در امور خود داشته باشید. به یاد داشته باشید که همه چیز کارساز نیست.

بعلاوه ، وقتی کارهای روزمره خود را به زمان های کوتاه تری تقسیم می کنم ، با خلاقیت میانبرهایی را برای انجام کارها پیدا می کنم. این روال معمولاً باعث می شود در کمتر از 4 ساعت کارهای مشابه را انجام دهم.

برای هر کار زمان مشخصی تعیین کنید

طبق قانون پارکینسون ، اگر برای کاری که می خواهید انجام دهید زمان نامحدود دارید ، کار گسترش می یابد. بنابراین اگر زمان را محدود کنید ، تمام تلاش شما را قادر می سازد تا در زمان محدود خود به کار کامل برسید.

اگرچه این روال در ابتدا چالش برانگیز است و می توانید به آن عادت کنید و بهره وری و زمان مورد نیاز خود را تنظیم کنید ، اما با گذشت زمان در این امر موفق خواهید شد.

البته شما باید این قانون را وضع کنید و به آن وفادار باشید.

ذهن خود را روزانه شارژ کنید

سعی کنید در طول روز برنامه هایی داشته باشید که بتواند ذهن شما را باز نگه دارد و به مغز شما انرژی دهد.

اگر حضور و زندگی و تمرکز بر زمان حال را تجربه کنید ، در افزایش بهره وری خود موفق خواهید شد

مراقبه یا مراقبه شخصی که انجام می دهید به شما کمک می کند ذهن خود را شارژ کرده و تمرکز خود را افزایش داده و خودآگاهی خود را افزایش دهید.

همه اینها به شما کمک می کند تا موفق باشید و زمان خود را به درستی مدیریت کنید.

چند وظیفه ای فقط برای رایانه ها مفید است

اگر توجه کنید ، رایانه های این دوره و عصر چند وظیفه ای دارند. اما اگر فکر می کنید قدرت انجام چند کار را با هم دارید و می توانید به خوبی از عهده آنها برآیید ، سخت در اشتباهید.

وقتی چند وظیفه ای انجام می دهید ، بهره وری شما کاهش می یابد. اگر می خواهید 2 کار انجام دهید و برای هر کدام 1 ساعت زمان لازم دارید ، وقتی هر دو کار را با هم انجام می دهید به این امید که در عرض 2 ساعت یا در نهایت 3 ساعت آنها را با هم انجام دهید ، در نهایت با بیش از 4 نتیجه خواهید گرفت .

دائماً در تلاش برای پیشرفت باشید

تغییر در سبک زندگی مستلزم این است که شما بتوانید به طور مداوم تغییر کنید. قطعاً نمی توان فکر کرد که با یک پرش می توانید موفق شوید و کار دیگری انجام ندهید. موفقیت و تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد. بنابراین سعی کنید از هر لحاظ تغییر و بهبود دهید تا بتوانید از طریق تکنیک های مدیریت زمان ، سبک زندگی جدید خود را ظاهر کنید.

هرچه بیشتر تلاش کنید و مهارت کسب کنید ، زمان بیشتری را برای دستیابی به اهداف خود مدیریت خواهید کرد. شاید لازم باشد مهارت تندخوانی را یاد بگیرید ، یا شاید لازم باشد یاد بگیرید که چگونه کار خود را به روشی کوتاهتر یا آسان تر انجام دهید یا اصطلاحاً استخراج کنید. با این حال ، همیشه راه هایی برای سهولت زندگی و کار وجود دارد.

اگر به دنبال آموزش مدیریت زمان هستید و می خواهید کار خود را به خوبی انجام دهید ، توصیه می کنم حتما از کتاب کامپوزیت دیدن کنید.

منبع

پیشنهاد ویژه

خرید sabzafrooz.ir

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

دو × 3 =