مرحله دوم حمایت از پیام های رسانه های داخلی آغاز شد

سعید ناصریسعید ناصرینوامبر 12, 20201min0

معاون فرهنگی ، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تأکید بر تلاش بیشتر آنها برای ارتقا promote و تقویت خود در کنار این حمایت برای ایجاد نتیجه مطلوب ، از آغاز مرحله دوم حمایت از رسانه های داخلی خبر داد. اتصال پیام رسانهای داخلی به اپراتورهای تلفن همراه ، کسب سهمی از درآمد ترافیک ، اختصاص مرکز داده رایگان ، تسهیل صدور مجوز و ارائه خدمات دولت الکترونیکی از جمله حمایتهای مالی در مرحله دوم این پروژه است.

"امیر خوراکیان" با اشاره به تصویب سند ساماندهی رسانه ها در کشور ، گفت که پس از تصویب این سند ، مردم پاسخ بسیار خوبی به پیام رسان های داخلی دریافت کرده اند ، اما هنوز مشکلات فنی و نقص در ارائه خدمات وجود دارد . دارد. به گفته خوراكيان ، اين مشكلات فني باعث كاهش اندكي در مسير رشد جدي پيام آوران داخلي در زمينه هاي مختلف شده است ، اما امروز مجدداً رشد چشمگيري براي آنها صورت گرفته است.

خوراکیان می گوید در مرحله اول ، حمایت از رسانه ها وجود داشت و اکنون مرحله دوم حمایت برای تقویت و ارتقا them آنها اجرا شده است. معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و محتوای مرکز ملی فضای مجازی در تشریح مرحله دوم پشتیبانی از پیام رسان های داخلی گفت:

"اتصال پیام های رسانه داخلی به اپراتورها ، کسب سهمی از درآمد ترافیک ، اختصاص مرکز داده رایگان ، تسهیل صدور مجوز ، ارائه خدمات دولت الکترونیکی ، ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغات رسانه ای ، حل مسائل حقوقی و حقوقی و در نهایت همکاری در زمینه افزایش بازپرداخت از تسهیلات مالی "دریافتها در مرحله دوم این پروژه در حمایت از کشور هستند."

لازم به ذکر است که اخیراً یک مرکز داده رایگان برای پیام رسان های داخلی راه اندازی شده است و تماس از طریق پیام رسان های داخلی نیز نوعی ارتباط بین آنها و اپراتورها را ایجاد می کند. بقیه مواردی که خوراکیان درباره آن صحبت کرد احتمالاً در مرحله دوم پشتیبانی اجرا خواهد شد.

ارتباطات صوتی و تصویری را در پیام رسان های داخلی ایجاد کنید

به گفته مرکز ملی فضای مجازی ، خوراکیان با تأکید بر اینکه ایجاد ارتباطات صوتی و تصویری پشتیبانی بزرگی برای همکاری اپراتورها برای اتصال آنها به رسانه ها است ، اظهار داشت: همچنین براساس تصمیم شورای عالی فضای مجازی ، اپراتورها می توانند تولید کنند به اندازه ترافیک پیام رسان ها. "آنها سهمی از درآمد آن را پرداخت می کنند که این امر باعث ایجاد رقابت در جذب مخاطب و تأمین نیازها و خدمات مورد نیاز مردم در پیام رسان های داخلی و در نهایت بهبود کیفیت خدمات به شهروندان می شود."

ارائه خدمات دولت الکترونیکی در پیام رسان های داخلی

معاون وزیر فرهنگ ، امور اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی در مورد ارائه خدمات دولت الکترونیکی به پیام رسان های داخلی برای افزایش کارایی آنها و تسهیل تأمین نیازهای افراد ، گفت: "تعداد زیادی وجود دارد ، با وجود محدودیت های فعلی کشور در مبارزه با کرونا ، پیگیری های لازم انجام شده است و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود. "

باید گفت عصر دیروز فراخوانی از سوی سازمان فناوری اطلاعات برای همکاری برنامه های پرکاربرد که پیام رسان های بومی را نیز شامل می شود ، صادر شد و به نظر می رسد که ارائه خدمات دولت الکترونیک در پیام رسان های بومی در آینده نزدیک.

خوراکیان همچنین اعلام کرد که کارگروهی با مشارکت دادگستری و دادستانی برای حل مشکلات قضایی پیام رسان ها تشکیل شده است و مسائل پیام رسان ها ، به ویژه در زمینه تفکیک مسئولیت های کاربر با صاحب خدمات ، در حال پیگیری هستند. به نظر می رسد خوراکیان در مورد حکمی است که اخیراً برای مدیرعامل آپارات صادر شده و بحث حقوقی داغ بین مالک پلتفرم و کاربران را مجدداً آغاز کرده است.

حمایت همه جانبه از کشور برای معرفی و تبلیغ پیام های رسانه ای داخلی

وی خاطرنشان کرد: به منظور تبلیغ و معرفی پیام رسان های داخلی ، از صدا و سیما خواسته شده است تا با حذف تداخل قوانین داخلی این سازمان شرایط ویژه ای را برای معرفی آنها به مردم فراهم کند.

"آنچه مسلم است این است که شناسایی رسانه های داخلی برای مردم به حمایت همه جانبه نیاز دارد ، بنابراین مسئولان و دستگاه های اجرایی باید رسانه های داخلی را در اولویت اطلاعات و برنامه های خود قرار دهند ، و اگر مجبور هستند مخاطبان خارجی را در رسانه های خارجی آگاه کنند. این محتوا را مجاز بگذارید بازنشر شود براساس محتوای منتشر شده در این پیام رسان داخلی. "ما همچنین از فعالان فضای مجازی و افراد مشهور می خواهیم برای محافظت از منافع عمومی و تضمین فضای مجازی با حضور بیشتری در رسانه های داخلی ظاهر شوند."

باید گفت که تا به امروز ، صدا و سیما با استارتاپ ها و مشاغل بخش خصوصی ، از جمله پیام رسان های محلی ، به غیر از پیام رسان سروش که متعلق به خود این سازمان بود و البته روبیکا ، متعلق به توسکا ( شرکتی که تبلیغات صدا و سیما را اجرا می کند. تبلیغات موارد دیگر در رادیو و تلویزیون زیاد دیده نشده است و باید دید آیا پشتیبانی از مرحله دوم این طلسم را خواهد شکست یا خیر.

خوراکیان تأکید کرد: رسانه های داخلی باید در جهت بهبود و ارائه خدمات بهتر تلاش کنند ، زیرا پشتیبانی همراه با تلاش این رسانه ها نتیجه مطلوبی را به همراه خواهد داشت ، بنابراین آنها نباید فقط به دنبال پشتیبانی باشند. از رسانه های خارجی دعوت شده است تا دفتر مرکزی خود را در ایران تأسیس کنند و تعامل و ارتباط را تسهیل کنند ، زیرا ما با فعالیت سرویس های خارجی با اولویت پشتیبانی از خدمات داخلی در کشور موافق هستیم ، اما این به میزان تعامل و همکاری سرویس های خارجی بستگی دارد بر اساس اصول بین المللی است. »

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

دو × 5 =