نحوه تغییر مالکیت یک پرونده یا پوشه در Google Drive

سعید ناصریسعید ناصریسپتامبر 4, 20201min0

به طور پیش فرض ، شما فایلی دارید که در Google Drive بارگذاری یا ایجاد کرده اید. با این حال ، اگر می خواهید مالکیت یک پرونده را به شخص دیگری منتقل کنید ، روند کار ساده است.

توجه داشته باشید که به محض تغییر مالکیت پرونده ، دیگر نمی توانید تغییرات را خود لغو کنید. به این ترتیب ، حتی مالک جدید پرونده شما ممکن است دسترسی بیشتر شما به آن پرونده را از شما سلب کند. بنابراین ریسک کنید و سپس آنچه را که می خواهید رها کنید.

چه اسنادی را می توان در مالکیت Google Drive تغییر داد؟

وقتی می خواهید مالکیت پرونده ها را در Google Drive تغییر دهید ، باید بدانید که فقط می توانید موارد زیر را با این تغییر همگام سازی کنید:

پرونده های گوگل
اسلایدهای Google
فرم های Google
Google Sheets
Google My Maps
نقشه های Google
پوشه

به عبارت دیگر ، تقریباً می توانید مالکیت هر چیزی را که به عنوان سند می دانید ، منتقل کنید

شرایط مالکیت سند Drive

برای تغییر مالک یک سند ، ابتدا باید این فایل ایجاد شده یا بارگذاری شده را با او به اشتراک بگذارید. برای به اشتراک گذاشتن پرونده در Google Drive ، برای تغییر مالکیت ، هر دو طرف باید یک حساب Google داشته باشند.

روند تغییر مالکیت اسناد در Google Drive برای همه پرونده ها یکسان است. بنابراین ما فقط آموزش یک فایل را آموزش می دهیم.

نحوه تغییر مالک پرونده در Google Drive

برای شروع ، به صفحه اول Google Drive بروید

فایلی را که می خواهید مالکیت آن را تغییر دهید انتخاب کرده و اشتراک گذاری را کلیک کنید

اگر هنوز کسی را به اشتراک نگذاشته اید ، از پنجره اشتراک ، می توانید ایمیل شخص مورد نظر خود را اضافه کنید.

شما باید ایمیل را در بخش افراد وارد کنید.

در آخر بر روی دکمه Send کلیک کنید تا به اشتراک گذاشته شود.

در پایین صفحه اشتراک گذاری ، Advanced را مشاهده می کنید. روی آن کلیک کنید:

در بخش Advanced ، در بخش Who Has Access ، روی منوی کشویی کلیک کرده و Is Owner را انتخاب کنید

در آخر ، روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

از آنجا که خطرناک است ، Google Drive دوباره از شما می پرسد که آیا واقعاً مطمئن هستید که می خواهید مالک این پرونده را تغییر دهید.

اگر مطمئن هستید ، بله را کلیک کنید و تنظیمات را کامل کنید و مالکیت پرونده را به آن شخص بدهید.

توجه: اگر مالکیت یک پوشه را تغییر دهید ، فقط خود پوشه و نه هر پرونده موجود در آن به شخص دیگری منتقل می شود.

هنگامی که تاکنون تنظیمات را انجام داده اید و از نظر خود مالک را تغییر داده اید ، یک ایمیل برای شخص دیگر ارسال می شود و آنها را از آنچه اتفاق افتاده مطلع می کند.

به این ترتیب ، مالک پرونده شخص دیگری خواهد بود ، اما شما همچنان می توانید ویرایش های لازم را در آن پرونده انجام دهید ، مگر اینکه صاحب پرونده با تنظیمات به شما اجازه دسترسی به آن را دهد.

آیا در این مورد سوالی دارید؟

منبع

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

پانزده − ده =