12 روند رسانه های اجتماعی 2020 برای تغییر استراتژی بازاریابی و فروش شما

سعید ناصریسعید ناصریآگوست 30, 20201min0

شاید حدود یک دهه پیش ، ما سخت می توانستیم خود را متقاعد کنیم که در شبکه های اجتماعی باقی بمانیم. البته در آن زمان تنوع شبکه های اجتماعی به اندازه الان گسترده نبود و فیس بوک بزرگترین شبکه جهان بود. اما ممکن است از خود بپرسید که روند رسانه های اجتماعی 2020 برای چه کسی و چرا مهم است؟

چرا باید به روند رسانه های اجتماعی توجه کنیم؟

روزانه بیش از 3.2 میلیارد نفر در رسانه های اجتماعی فعال هستند. از طرف دیگر ، حدود 80٪ مردم از طریق این شبکه های اجتماعی با نیازها و محصولات خود آشنا می شوند و با کمک جستجو تصمیم خرید می گیرند. بنابراین برای هر مشاغل و مارکاتی و حتی هر شخص مهم است که روند رسانه های اجتماعی را بدانید و طبق آن کار کنید تا بهترین درآمد داشته باشید

در اینجا برخی از روندهای عمومی رسانه های اجتماعی در سال جاری آورده شده است که در سال های آینده تأثیرگذار خواهد بود.

Deep LIKE یا مانند آن در شبکه اجتماعی اینستاگرام

شکی نیست که مردم همچنان بر روی لایک ها ، نظرات و دنبال کنندگان ، در صفحات برای شناسایی مارک ها و صفحات و محصولات محبوب تمرکز می کنند.

اما این روی ذهن و سلامت روان ما تأثیر گذاشت. زیرا ناخودآگاه ، هنگامی که پسند صفحه بسیار زیاد است ، ما نیز دوست داریم از دیگران اطاعت کنیم و آزادی عمل ما به نوعی سلب می شود.

البته اینستاگرام یکی از شبکه هایی است که شدت این تاثیر منفی را کاهش می دهد. به این ترتیب در آینده فقط می توانید پست های مورد علاقه خود را مشاهده کنید و دیگر هیچ خبری از پسندیدن پست های افراد دیگر نیست. این می تواند به شما کمک کند پست ها را از لایک های جعلی دور نگه دارید و تأثیر واقعی بگذارد.

البته در چنین حالتی افراد می توانند بر اساس الگوریتم های جدید اینستاگرام پست های برتر را بدست آورند و تصمیم بهتری برای خرید بگیرند و مارک های جعلی را فراموش کنند.

اعداد نمادی از برتری نیستند

در این راستا ، این موضوع با اصطلاحی به نام معیارهای غرور بحث می شود. معنای این عبارت توسط جک دورسی ، مدیر توییتر توضیح داده شد ، وی در سخنرانی خود گفت:

تعداد فالوورهای این روزها چیز بی معنی است و اگر می توانستم برگردم ، دیگر بر دکمه لایک تا این حد تأکید نمی کردم.

به طور کلی ، کارشناسانی مانند جک دورسی معتقدند که لایک و فالوور نمونه هایی از معیارهای پوچ هستند که لزوماً نتایج واقعی را نشان نمی دهند.

این اشاره مستقیم به بازاریابان و اینفلوئنسرها است که از این پس کمتر به لایک و فالوور فکر می کنند ، اما به دنبال تأثیر بیشتر هستند. آنها برای دستیابی به اهداف خود باید با مطالعه عمیق تر و تأثیر بیشتر بر مخاطبان هدف ، کیفیت کار خود و بازاریابان را تغییر دهند.

قدرت هنوز در دست فیلم است

پیش از این ، هر وقت در مورد ویدیو صحبت می کردیم ، فقط روی ویدیوهایی تمرکز می کردیم که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها منتشر می شدند. اما امروز موضوع گسترش یافته و شاخه جدیدی به آن اضافه شده است که شامل داستان های ویدیویی است.

از گذشته تا به امروز ، فیلم هنوز در صدر روندهایی است که باید در نظر گرفت زیرا کاربران توجه زیادی به آن می کنند. طبق آمار جهانی ، در سال 2020 انتظار می رود که فیلم ها بیش از 82٪ از ترافیک را تشکیل دهند.

بنابراین بازاریابانی که به دنبال تأثیر بیشتر هستند باید در مدیریت محتوای بازاریابی خود به روشهای مختلف به فیلم توجه کنند.

از طرف دیگر ، صحبت از یک داستان بود. داستان هایی که در چند دقیقه ایجاد می شوند و باید تأثیر آنها را در چند ثانیه اول تنظیم کنند تا کاربر تمایل به ادامه کار داشته باشد. بنابراین متوجه می شویم که سال تقریباً چالش برانگیز است و جلب توجه کاربر دشوار است.

شبکه های اجتماعی فیلم محور محبوبیت بیشتری پیدا می کنند

وقتی کل بازدید ویدئو در جهان به 82٪ برسد ، به این معنی است که آنچه مربوط به فیلم است نیز رشد می کند.

یکی از این عناصر شبکه های اجتماعی مربوط به فیلم است که اکنون تقریباً سه مورد از آنها را می شناسیم: ikTok ، Lasso و byte. طبق تحقیقات ، تا سال 2021 ، این شبکه ها رشد خوبی خواهند داشت و محبوبیت بیشتری نسبت به قبل پیدا می کنند.

بر این اساس ، ما انتظار داریم که برنامه های مبتنی بر فیلم به خوبی رشد کرده و جایگزین برنامه ها و شبکه های چند گزینه ای شوند. (چندین گزینه مانند ، فیلم ، عکس ، متن و صدا)

تقسیم مخاطبین در شبکه های اجتماعی

از سال 2020 و با برچیدن تعداد لایک ها و دنبال کنندگان ، تمرکز بر مشتری مداری و مخاطب محوری تغییر می کند. به این ترتیب ، اصول شناخت مخاطب و تقسیم بندی مخاطب برای مشاغل دقیق تر و عمیق تر خواهد شد. آنچه برندها به آن احتیاج دارند بیش از تقسیم بخشهای مختلف تجارت و فروش محصولات و عملیات بازاریابی است.

آنچه درک بیشتری به بازاریاب می دهد اولویت های کاربرانی است که باید به خوبی شناسایی شوند و آمارهای خوبی که هر از گاهی به دست می آید تا بهتر و مؤثرتر تجارت را به سمت آنها سوق دهند. .

هنگامی که تقسیمات به درستی انجام می شود ، اهداف مشخصی تعیین می شوند و گزارش ها باید براساس کارآیی اهداف و کاربران تنظیم شوند. بر این اساس ، سالهای آینده تقسیم بندی صحیح و درک عالی مخاطبان و تعیین مسیر نفوذ می تواند یکی از مهمترین و چالش برانگیزترین بخشهای هر مشاغل در شبکه های اجتماعی باشد.

شخصی سازی بازاریابی ویدیویی نکته اصلی است

آنچه این مقاله تاکنون گفته است بر دو موضوع متمرکز است:

تقسیم مخاطب
محور ویدئو

بنابراین اگر ترکیب صحیحی از این مباحث را ارائه دهیم ، به این نتیجه خواهیم رسید که باید فیلم های بازاریابی خود را به مخاطبان خاص اختصاص دهیم تا بتوانیم بیشترین تأثیر و تأثیر را داشته باشیم.

بنابراین مارک ها باید به فکر بازاریابی محتوای ویدیویی باشند که روی همه مخاطبان به طور کلی و مخاطبان خاص به طور خاص تأثیر بگذارد.

ادغام شبکه های اجتماعی و سیستم عامل های خرید

در طول ده سال گذشته ، شبکه های اجتماعی نقش اساسی در توسعه تجارت الکترونیکی داشته اند. در ایالات متحده ، این سیستم عامل به رشد چند میلیارد دلاری صنعت کمک کرده است. بنابراین ، با توجه به اینکه تمام قسمت های تأثیرگذاری ، جذب و ایجاد نیاز برای مخاطبان در این شبکه ها انجام می شود ، اکنون این شبکه ها چیزی ندارند.

در حال حاضر ، کاربران باید بتوانند بدون اینکه بخواهند از شبکه های اجتماعی خارج شوند و وارد سایت فروش شوند ، تحت تأثیر شبکه های اجتماعی بلافاصله خریدهای خود را در آنجا انجام دهند.

پیش بینی می شود امسال این مسئله توسط شبکه های اجتماعی حل شود.

تعاملات خصوصی بیشتر به موفقیت مشاغل کمک می کند

عصر حاضر به عصری تبدیل شده است که همه چیز در آن در انظار عمومی است. اما آنچه بیشترین تأثیر را بر روی کاربر ، مشتری و هر مخاطب می گذارد ، تعاملات خصوصی در مقایسه با عمومی است.

از طرف دیگر ، وجود گروه هایی از دوستان با طیف گسترده ای از ترس ، تهدید برای حفظ حریم خصوصی را افزایش داده است. این امر باعث شده تا مردم برای حفظ حریم خصوصی به سکوهای خصوصی بیشتری روی آورند. برنامه های مسنجر مانند Facebook Messenger ، WhatsApp و Instagram Messaging به ما امکان می دهد گروه های صمیمی تری ایجاد کنیم که در آن بتوانیم از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات صمیمی و دقیق با دیگران احساس امنیت کنیم.

این قطعاً برای مخاطبان مشاغل مهم است. به عنوان مثال ، مشاوران باید بسترهای گفتگوی اختصاصی بیشتری را فراهم كنند تا كاربران بتوانند به بهترین وجه مسائل و نیازهای خود را بیان كرده و بدون خودسانسوری به اهداف خود برسند.

مخاطبان ارتباط معناداری می خواهند

به همان اندازه که مخاطب در رسانه های اجتماعی حائز اهمیت است ، باید برای بازاریابان و برندها نیز در اولویت قرار گیرد.

بنابراین ، مارک ها باید به جای پیروی از سیستم عامل عمومی ، به دنبال روش های خصوصی تر و ایمن تر با مخاطبان باشند که حتی آنها را آزار نمی دهد.

به عنوان مثال ، یک نظرسنجی از 8000 نفر در فیس بوک نشان داد که بیش از 69 درصد این افراد برای حل مشکلات و البته شناسایی محصولات مورد نیاز خود ، به مدیران صفحه و شرکت ها پیام خصوصی ارسال می کنند. دارند.

این باعث اعتماد بیشتر این افراد به تجارت می شود و عدم افشای آنها برای آنها راحت تر می شود.

مشتریان به دنبال اعتبار سنجی هستند

وقتی شخصی مشتاق استفاده دقیق و دقیق از محصول یا خدمات شما است ، باز هم در صدور کارت خود با مشکل روبرو است. در چنین شرایطی آرامش بخش ترین چیز برای او استفاده از اعتباری است که توسط کاربران شما برای شما ایجاد شده است. بنابراین به دنبال قالب های مناسب برای انتقال تجربیات و نظرات کاربران خود از ارائه محصولات و خدمات خود باشید تا هنگام تصمیم گیری در خرید ، بتوانید با استفاده از آنها به مخاطبان خود اطمینان دهید که همه چیز عالی است و این دقیقاً همان چیزی است که آنها می خواهند. شد.

حرف آخر

البته موارد دیگری از جمله افزایش اعتماد متوسط ​​کاربران و مارک ها نیز وجود دارد. از سال 2020 به بعد باید اعتماد به نفس بیشتری به شبکه ها حاکم شود. برای افزایش ارزش برند ، این امر نیاز به ارتباط عمیق تری با مخاطب دارد.

همه اینها می تواند مشاغل را متلاشی کند و شیوه انجام آنها را تغییر دهد و در نهایت سودآوری بیشتری برای آنها ایجاد کند. بنابراین با این گفته ها ، از این پس به فکر تغییرات اساسی در استراتژی های تجاری خود باشید.

آیا در این مورد سوالی دارید؟

منبع

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

14 − 4 =