از جمله علائم اجتناب ناپذیر بیماری عروق کرونر قلب است

سعید ناصریسعید ناصریجولای 30, 20201min0

سردرگمی ، حواس پرتی و آسیب پذیری در برابر بحران ها فرصت طلایی برای سودجویان و مجرمان است. شیوع کروناویروس نیز از این قاعده مستثنی نیست. کلاهبرداری های کلاهبرداری به سرعت گسترش می یابند که بازیگران به دنبال سود بردن از این بیماری همه گیر جهانی هستند.

در نتیجه بسته شدن فروشگاه ها ، حجم بیشتری از خریدها به فروشگاه های آنلاین منتقل می شود. طبق نظرسنجی انجام شده در اواسط ماه مارس توسط 451 گروه تحقیقاتی در S&P Intelligence Market Market ، 52٪ از مشاغل ایالات متحده پیش بینی می کنند که فروش آنلاین آنها به دلیل شیوع بیماری های عروق کرونر افزایش می یابد. کلاهبرداران همچنین با مطرح کردن مشتری ، از این وضعیت استفاده می کنند.

گزارش های اخیر حاکی از افزایش تقلب در کارت اعتباری و خرید آنلاین است. اقلام با ارزش بالا در بازارهای آنلاین نیز مورد توجه کلاهبرداران قرار گرفته است. به عنوان مثال ، در ماه مارس ، ACI Worldwide شاهد افزایش 13 درصد در ارزش مالی کلاهبرداری بود (به دلیل کلاهبرداران روی معاملات مربوط به کالاهای گران قیمت مانند الکترونیک متمرکز شده اند).

کسب و کارها باید منتظر انواع جدید و متفاوت تقلب باشند. مشتریانی که نسبت به هزینه حساس هستند ، به پیشنهادهای ویژه تخفیف می روند که به آنها امکان می دهد از این پیشنهادات و تخفیف های ویژه استفاده کنند. یک روش معمول استفاده از پیشنهادات ویژه تخفیف برای کاربران جدید است که برای به دست آوردن اعتبار تخفیف بیشتر ، ایمیل های جعلی ایجاد می کنند.

به گفته فورتر ، یک شرکت پیشگیری از وقوع جرم ، حساب های کاربری جدیدی که در سایت های سرویس مواد غذایی آنلاین راه اندازی شده است ، در اوایل ژانویه 5.7 درصد رشد داشته است که در پایان ماه مارس از 36 درصد افزایش یافته است. درصد این حسابهای جدید وضعیت اقتصادی دشوار ایجاد شده توسط ویروس Corona باعث شده تا مشکلاتی از جمله ادعا نکردن کالای خریداری شده یا برداشت پول از بانک ، ایجاد شود ، حتی اگر برخی از مصرف کنندگان که پول کافی برای خرید ندارند ، این کالاها را دریافت کرده اند.

خرید ، استفاده و بازگشت کالا نیز در حال افزایش است. مشتریان در قرنطینه اغلب خریدها را نه از نیاز بلکه خارج از کسالت انجام می دهند. احساس پشیمانی برای خود یکی از پیامدهای متداول این نوع خرید است که می تواند منجر به سوءاستفاده های بسیاری از قوانین بازگشت شود. بعد از اینکه خریدار متوجه شد که خرید غیرضروری انجام داده است (مانند خرید پازل یا بازی) ، کالای آن را دقیقاً قبل از تاریخ انقضا باز می گرداند. فروشندگان همچنین باید نسبت به احتکار کالاهای اساسی و کسانی که آنها را می خرند و می فروشند ، احتیاط کنند.

در این حالت احتمال سرقت اطلاعات حساب وجود دارد. کلاهبرداران وب تاریک سعی می کنند نقاط هدیه را به سرقت ببرند (امتیازهایی که فروشگاه ها ، هواپیمایی و سایر مشاغل به مشتریان خود می دهند). با کاهش شدید مسافرت ، مشتریان کمتر به سفرهای هوایی یا هتل خود توجه ویژه ای می کنند ، که فرصتی عالی برای جعل این حساب ها است.

سرقت اطلاعات حساس ، که در بحران ها بسیار متداول است ، نیز رو به افزایش است. سازمان سیا ، سازمان بهداشت جهانی ، سرویس درآمد داخلی ایالات متحده و سرویس مخفی ایالات متحده هشدارهای مستقلی درباره کلاهبرداری های مربوط به تاج از جمله راه اندازی شرکت ها صادر کرده اند. موسسات خیریه جعلی برای تأمین بودجه و سایتهایی که ادعا می کنند واکسن تاج را تشکیل می دهند ، درخواست می کنند. کلاهبرداران از این روشها برای جمع آوری اطلاعات حساس مانند شماره کارتهای اعتباری استفاده می کنند تا بعداً بتوانند از این اطلاعات در فضای وب تاریک برای سود استفاده کنند.

باید در نظر داشته باشیم که به دلیل تعطیلی فروشگاه ها ، مجرمی که مرتباً از روش های کلاهبرداری مانند سرقت اطلاعات کارت در فروشگاه استفاده می کنند ، سعی در استفاده از روش های دیگر دارند. در حالی که کلاهبرداری های آنلاین بسیار متداول است ، با توجه به افزایش تعداد مکاتبات مربوط به کمک های مالی به شهروندان ، کلاهبرداران آنلاین نیز ممکن است این نامه ها را بدزدند و هویت ایجاد کنند (مکاتبات مربوط به این کمک ها توسط دولت از طریق نامه کاغذی انجام می شود). جعلی برای سرقت از این طریق.

نتیجه:

در نتیجه شیوع ویروس تاج ، روش های کلاهبرداری به سرعت در حال تکامل هستند. برای جلوگیری از ضرر بیشتر ، مشاغل لازم است که این فعالیت ها را به دقت رصد کنند. کسانی که براساس فعالیت تیم های تحقیق و تفحص جرم خود کاملاً دستی و غیر مکانیزه هستند ، باید به دنبال روش های اتوماسیون باشند تا اگر تعداد زیادی از اعضای اعضای تیم به ویروس آلوده شوند ، فعالیت های این گروه مهم انجام نمی شود. قطع و دشوار باشد. همچنین بررسی دقیق تمامی مراحل خرید مشتری ساخته شده بسیار حائز اهمیت است. با این کار می توان نقاط ضعف سیستم را پیدا کرد و کلاهبرداری که از این نقاط ضعف به نفع خود استفاده می کنند مقابله کرد.

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

11 − ده =