انواع کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی

سعید ناصریسعید ناصریجولای 25, 20201min0

مجرمان سایبری برای دستیابی به اهداف خود از روشهای مختلفی استفاده می کنند.

مجرمان سایبری برای دستیابی به اهداف خود از روشهای مختلفی استفاده می کنند. بدافزارها ، باج افزارها ، نرم افزارهای جاسوسی ، ویروس ها و غیره از جمله ابزارهایی هستند که در این فرآیند به مجرمان سایبری کمک می کنند و به گفته کارشناسان ، این ابزارها در سالهای اخیر چنان پیچیده تر شده اند که بسیاری از برنامه های نیروهای امنیتی قادر به شناسایی و برخورد با آنها نیستند.

طبق یک مطالعه جدید ، مرکز کسپرسکی می گوید ، به طور متوسط ​​روزانه 315000 نوع جدید از بدافزارها دستگاههای ارتباطی الکترونیکی را هدف قرار می دهند و از آنجا که شبکه های اجتماعی گسترش می یابد ، بیشتر این بدافزارها حسابهای کاربران اجتماعی را هدف قرار داده اند. . تاکنون ویندوز مهمترین هدف هکرهای جهان بود. اما کسپرسکی معتقد است که هکرها & # 39؛ اولویت ها تغییر کرده اند و این بار شبکه های اجتماعی مهمترین هدف آنها هستند.

نتایج بررسی های جدید نشان می دهد که میزان انتشار بدافزارها در سه ماهه اول سال 2015 نسبت به مدت مشابه سال قبل 165 درصد افزایش یافته است. در سه ماه اول سال 2016 نیز این روند رشد 220 درصدی را تجربه کرد ، به طوری که مجرمان سایبری همچنان از شرکت های امنیتی جلوتر هستند.

شرکت های ابزار سایبر امنیت در سال 2015 برای تأمین امنیت نسبی برای کاربران ، 77 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند. در همین حال پیش بینی شده بود که سرمایه گذاری آنها تا سال 2018 به 101 میلیارد دلار برسد که بیش از 70٪ از این رقم برای محافظت از کاربران در برابر حملات سایبری اجتماعی در شبکه های رسانه های اجتماعی صرف می شود. تولید کنندگان ابزارهای امنیتی تا سال 2020 بیش از 170 میلیارد دلار برای مهار فعالیت های مجرمان سایبری هزینه خواهند کرد ، اما هنوز پیش بینی می شود که حتی تا پایان این دهه ، فعالیت این گروه از افراد در شبکه های اجتماعی امکان پذیر نخواهد بود. کنترل شده

در گزارشی جدید ، مرکز Proofpoint اعلام کرده است که میزان حملات سایبری و کلاهبرداری سایبر در شبکه های اصلی اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و لینکدین در طول سال 2015 150٪ افزایش یافته است و نکته اصلی در اینجا این است که به دلیل ناآگاهی کاربران این روند همچنان روند صعودی خود را دنبال می کند.

این امر به این دلیل است که کلاهبرداران از طریق رسانه های اجتماعی به میلیون ها کاربر در سراسر جهان دسترسی مستقیم دارند و می توانند به راحتی تعداد زیادی از قلاب های خود را از این محدوده بدست آورند. مجرمان سایبری اعضای شبکه های اجتماعی و کلیه فعالیت های آنها را از نزدیک مشاهده می کنند و از این طریق می توانند روش های مختلفی برای نفوذ دستگاه های تلفن همراه به شبکه های شرکتی پیدا کنند.

در اینجا پنج نوع کلیدی کلاهبرداری در رسانه های اجتماعی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایمن ماندن استفاده کنید. این پنج روش پس از بررسی دو ساله مرکز امنیت Proofpoint به دست آمد.

حساب های توییتر جعلی

توییتر هنوز هم یکی از بزرگترین اشکال اجتماعی در جهان است و بیش از 330 میلیون مشترک ماهانه دارد. در سال های اخیر ، شبکه اجتماعی توانسته است وبلاگ را جایگزین کند ، به عبارت دیگر ، به عنوان یک منبع رسمی برای انتشار اخبار حاشیه ای در مورد شرکت های بزرگ. علاوه بر این ، کاربران شخصی به طور فزاینده از توییتر برای به اشتراک گذاشتن رویدادهای مختلف استفاده می کنند.

مجرمان سایبری روش های ارتکاب کلاهبرداری در این پلت فرم عمومی را شناسایی کرده اند. این جنایتکاران برای سرقت کاربران ، حسابهای کاربری جعلی ایجاد می کنند و & # 39؛ شناسه حساب بانکی و اطلاعات رمز عبور و اطلاعات حساس و مفید دیگر را بدست آورید. آنها حساب های کاربری جعلی ایجاد می کنند تا بتوانند کاربران را سرقت کنند & # 39؛ شناسه حساب بانکی و اطلاعات رمز عبور و اطلاعات حساس و مفید دیگر را بدست آورید.

پنج روش کلاهبرداری در رسانه های اجتماعی که باید جدی گرفته شود

حساب های جعلی ایجاد شده توسط این افراد بسیار شبیه به حساب های تجاری ارائه شده توسط بانک ها و موسسات مالی است ، به عنوان مثال فقط یک حرف از نام آنها تغییر می کند یا پیوند به سایت مربوطه تغییر می کند. در بعضی موارد ، حسابهای جعلی حتی دقیقاً دارای نام مشابه موسسه مالی هستند که فقط یک نشان به ابتدای یا انتهای نام آنها اضافه می شود.

هنگامی که کاربر یک توییت به یک حساب جعلی ارسال می کند و فکر می کند با بانک خود تماس گرفته است ، جعل کنندگان اقدام کرده و به روشی پاسخ می دهند که بانک فکر می کند بانک به آن پاسخ داده است. با این اتفاق ساده ، تمام اطلاعات حساس کاربر فاش می شود تا زمینه لازم برای سرقت مالی از حساب بانکی وی فراهم شود.

نظرات پست های جعلی

ارسال یک خبر مهم یا یک رویداد بزرگ در رسانه های اجتماعی می تواند بازتاب گسترده ای داشته باشد و میلیون ها نفر از نظرات کاربران مختلف را دریافت کند. شبکه های اجتماعی در سالهای اخیر به رسانه های خبری تبدیل شده اند و تلاش می کنند اخبار و اطلاعات را سریعتر از هر رسانه دیگری به مردم بدست آورند.

یادگیری ماشینی و فناوری هوش مصنوعی که در شبکه های اجتماعی بزرگ مانند فیس بوک و توییتر به کار می رود ، به سیستم اجازه می دهد تا به طور خودکار اولویت های خبری هر کاربر را مشخص کند و مهمترین اخبار را به او ارائه دهد. با این روند ، تعداد نظرات منتشر شده برای رویدادهای مهم در ماه های اخیر افزایش یافته است ، به عبارتی افزایش کاربران & # 39؛ دسترسی به اخبار مورد علاقه منجر به اظهار نظرهای بیشتر در این زمینه شده است.

مجرمان سایبری تمایل دارند از این بازار گرم استفاده کنند و این روند را به عرصه سرقت تبدیل کنند. این افراد در میانه افراد پست نمی کنند و آنها را به عناوین جنجالی و محبوب مربوط به همان اخبار پیوند می دهند. این پیوندها به سایت هایی است که در صورت کلیک کاربر بر روی آنها ، تمام اطلاعات مربوط به حساب و کارت اعتباری وی به سرقت می رود ، به عبارت دیگر ، یک کلاهبردار سایبری می تواند با یک نظر به اطلاعات حساس و شخصی هزاران نفر دسترسی پیدا کند. به آرامی

پنج روش کلاهبرداری در رسانه های اجتماعی که باید جدی گرفته شود

تصاویر مستقیم فیلم جعلی

بسیاری از شبکه های اجتماعی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده اند که تصاویر ویدیویی زنده و زنده را ارسال کنند. اکنون فیسبوک برنامه ای را راه اندازی کرده است که به کاربران امکان می دهد فیلم زنده را پخش کنند. با این کار ، هم اکنون تمامی کاربران فیس بوک می توانند آیکون لایو ویدئو را در بخش بروزرسانی وضعیت برنامه خود با یک به روزرسانی ساده دریافت کرده و تصاویر ویدئویی مورد نظر خود را بصورت زنده و زنده پخش کنند.

پیش از این ، شبکه اجتماعی Periscope با کمک توییتر امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر ویدئویی زنده را برای کاربران فراهم کرده بود. این ویژگی با تمام مزایایی که برای کاربران به همراه دارد ، به هدف جدیدی برای هکرها و مجرمان سایبری تبدیل شده است.

سرقت با یک تئوری ساده انجام می شود. مجرمان سایبری در صفحه رسانه های اجتماعی تیم ورزشی در فیس بوک اظهار نظر می کنند و پیوندی را ارسال می کنند که کاربر فکر می کند با کلیک بر روی آن می توانید فیلم های زنده و ویدیویی از این ورزش را مشاهده کنید. اما نکته اینجاست که پیوند مربوطه کاربر را به یک سایت جعلی هدایت می کند و در این سایت از وی خواسته می شود تا اطلاعات شخصی خود را وارد کند تا بتواند تصاویر ویدئویی زنده را دریافت کند.

با وارد کردن این اطلاعات ، کاربر به هیچ تصاویر ویدئویی دسترسی ندارد و فقط این امکان در اختیار کلاهبردار اینترنت است تا به راحتی سرقت های مالی خود را مرتکب شود.

پنج روش کلاهبرداری در رسانه های اجتماعی که باید جدی گرفته شود

تخفیف های آنلاین جعلی

فروشگاه های بزرگ در شبکه های اجتماعی دارای حساب هستند و از این طریق مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب می کنند. در صفحات اجتماعی مربوط به این فروشگاه ها معمولاً برای افزایش انگیزه کاربر و بازدید از مراکز ذکر شده ، از طرح های سبک اعلام می شود. اما توجه داشته باشید که این منطقه همچنین به یک حادثه برای کلاهبرداری سایبری تبدیل شده است.

تخفیف های آنلاین جعلی در شبکه های اجتماعی مانند سرویس های حساب جعلی عمل می کنند. بر این اساس ، مجرمان سایبری حسابهای اجتماعی خود را بسیار شبیه به حساب فروشگاه ایجاد می کنند و سپس وانمود می کنند تخفیف های باورنکردنی ارائه می دهند. در حقیقت ، لازم به ذکر است که این کار فقط برای جلب هرچه بیشتر کاربران برای اعتماد به حساب و سپس تهیه اطلاعات شخصی آنها انجام می شود. در این روش کاربر شرایط لازم را برای سرقت مالی از حساب بانکی خود فراهم می کند.

پنج روش کلاهبرداری در رسانه های اجتماعی که باید جدی گرفته شود

نظرسنجی ها و مسابقات آنلاین را جعلی کنید

این بخش سالها مورد توجه مجرمان سایبری بوده و اخیراً وارد شبکه های اجتماعی شده است. نظرسنجی های اینترنتی بسیار رایج است و مراکز تحقیقاتی بزرگ در تلاشند جامعه آماری گسترده تری را پوشش دهند. به همین ترتیب ، مسابقات جهانی آنلاین با جوایز بزرگ برگزار می شود تا گروه گسترده ای از کاربران بتوانند در آن شرکت کنند و مخاطبان مرکز رقابت افزایش پیدا کنند. اما در سالهای اخیر ، این روش ها به روشی عملی برای سرقت سایبر تبدیل شده اند.

مجرمان سایبری از این فضا به نفع خود استفاده می کنند و به نوعی به پست هایی که در رسانه های اجتماعی ارسال می شود متصل می شوند. مسلماً ، تشخیص مسابقه آنلاین از مسابقه جعلی بسیار دشوار است و هر دو فضای ارائه شده دقیقاً یکسان هستند. در هر دو فضا تصویری از آرم شرکت برگزار کننده مسابقه ارائه می شود و سوالات دقیقاً به همان روش سؤال می شوند.

استانداردهای جدیدی که برای کوتاه کردن URL ها استفاده می شود ، URL های لینک ها را تقریباً یکسان می کند و کاربر را می توان به راحتی فریب داد. در این شرایط ، اگر کاربر شبکه های اجتماعی برای شرکت در یک نظرسنجی یا مسابقه آنلاین ، روی پیوند جعلی کلیک کند ، به راحتی می تواند در دام کلاهبرداران قرار بگیرد و شرایط لازم را برای سرقت مالی فراهم کند.

با این حال ، پس از یک تحقیق دو ساله با کمک صدها کارشناس امنیتی ، مرکز Proofpoint متوجه شده است که کلاهبرداری سایبر در شبکه های اجتماعی به این پنج روش انجام می شود و اگر کاربر توجه کافی به روش ها داشته باشد ، می تواند از این کار جلوگیری کند. سرقت های سایبری و کلاهبرداری های بزرگ گرفته می شود.

بهترین

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

14 − 11 =