GPlus امسال 30 درصد از بازار لوازم خانگی را تصرف خواهد کرد

سعید ناصریسعید ناصریجولای 15, 20201min0

مدیرعامل و گلدیران در گفتگو با آنتک ، در مورد چالش های بازار لوازم خانگی و تأثیر تحریم ها در خروج دو مارک ، ال جی و سامسونگ ، از ایران صحبت کرد و در مورد تلاش های گلدیران و # 39 برای ایجاد مارک محلی به نام GPlus. "امیر عباس کائینی" در این گفتگو گفت: مارک های ملی حتی با بازگشت سامسونگ و ال جی در بازار می توانند نقش مهمی در بازار داشته باشند. Kaini همچنین می گوید که برند ملی GePlus تا پایان سال جاری 30٪ از بازار لوازم خانگی را تصرف خواهد کرد.

تشکیل GPlus

"امیرعباس کائینی" در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه بازار لوازم خانگی با خروج ال جی و سامسونگ دچار آشفتگی شده است ، تأکید کرد: این دو مارک به تنهایی سهم 70٪ از بازار را داشتند: "در یک سال گذشته اما این بازار در حال بهبود است. "

به گفته Caini ، ایده GPlus چهار سال است که در ذهن آنها قرار دارد: "ما می خواستیم در کنار ال جی یک مارک ملی داشته باشیم و محصولات خود را ارائه دهیم ، اما بعد از تحریم ها و خروج این شرکت ، ما بیشتر روی این موضوع متمرکز شدیم. مسئله. باید بگویم که استراتژی برند و افکار ما در مورد این برند خیلی زود انجام شده است. "با GPlus توانستیم بخشی از بازار خود را حفظ کنیم و مشتریان ما تنها نمانده اند."

آیا GPlus ایرانی است؟

در پاسخ به این سؤال ، آیا كائینی دقیقاً ایرانی است یا خیر؟ وی به دیجیاتو می گوید كه آنها سیزده سال پیش كار خود را با ال جی آغاز كردند: "ما با تلویزیون شروع كردیم و به تدریج یخچال و ماشین لباسشویی را اضافه كردیم. دانش محصولات ما همزمان با كمك ال جی به ایران منتقل شد. از ایران ، به دلیل دانش فنی که داشتیم ، توانستیم محصولات دیگری را نیز ارائه دهیم. ما با تیم های مهندسی خود روی این محصولات کار کردیم و در ابتدا تلویزیون تولید کردیم و بعد ماشین های لباسشویی و یخچال و فریزر وارد بازار شد. "ما قبلاً 13 GPlus را معرفی کرده ایم. گروه های محصولات موجود در بازار. "

قابیل می گوید: قطعات نیز به صورت SKD و CKD (قطعات کاملاً جدا و مونتاژ شده) وارد می شوند و برخی از قسمت ها معنی ندارند که در کشور ساخته شوند. به گفته Kaini ، تولید مؤلفه هایی از قبیل ماژول های تلویزیونی در ایران هنوز در مقیاس اقتصادی نیست: "نیاز کل تلویزیون به کشور در سال یک میلیون واحد در سال است و کارخانه ماژول باید یک میلیون محصول تولید کند تا به پایان برسد. نکته. "این امکان پذیر نیست."

به گفته Caini ، تلویزیونهای G-Plus کاملاً با فرمت ال جی ساخته می شوند و سایر محصولات نیز در همین راستا حرکت می کنند: "ما در حال حاضر در حال بومی سازی قطعات هستیم تا عمق تولید ملی را با کیفیت بالا افزایش دهیم ؛ اما این نکته مهم ، همانطور که من هستم. گفت: برای همه قسمت ها این اتفاق نیفتاد. از نظر طراحی محصول ، ما گروه تحقیق و توسعه را چند ماه پیش مجهز کردیم تا محصولات ما مانند سایر محصولات موجود در بازار نباشند .ما همچنین سعی کردیم کشورهایی را که کالاهای ما را تهیه می کنند متنوع سازیم به طوری که محصولات یکنواخت نیستند ، و اکنون ما قطعات خود را از چین و ترکیه تامین می کنیم. "ما همچنین می خواهیم تیم خود را تجهیز کنیم تا از نظر طراحی ، تولید ملی داشته باشد."

کاین اما به یک سری قطعات عمومی اشاره دارد که به طور معقول در کشور تولید می شود زیرا در همه دستگاه ها صرف نظر از مارک استفاده می شود و برای تولید مقرون به صرفه است: "قطعات فلزی و پلاستیکی که در ماشینی مانند یک ماشین لباسشویی 80٪ از قطعات "پوشش می دهد" را تشکیل می دهد.

همکاری با مارک های دیگر

مدیرعامل گلدیران در پاسخ به این سؤال که آیا این روزها اقدامی برای همکاری با یک برند ایرانی دیگر یعنی سام انجام داده اند یا خیر؟ به Digiato می گوید که چشم انداز باید بلند پروازانه تر و بلند مدت تر از یک همکاری ساده باشد:

"اگر می خواهیم یک نمای بلند مدت داشته باشیم ؛ باید بگوییم که برای ساخت لوازم خانگی به اجماع نیاز داریم. خطوط تولید ما باید خودشان یک سری محصولات تولید کنند."

به گفته Kaini ، این یک درد مشترک برای همه صاحبان برندهای ایرانی در زمینه لوازم خانگی است: "انجمن صنعت لوازم خانگی ایران در حال استفاده از یک سری اقدامات برای استفاده از توان سازندگان قطعات داخلی در زمینه لوازم خانگی و فرم است. یک رابطه خوب. »قابیل معتقد است که باید یک سازمان برای تولید کنندگان قطعات داخلی خودرو تشکیل شود:" درست مانند آنچه در صنعت خودرو اتفاق افتاده است ، اما با کیفیت بهتر. "

به گفته Kaini ، در حال حاضر اگر قطعات در کشور ساخته شود؛ تنها مزیت صرفه جویی در ارز است: "تولید قطعه ای با همان کیفیت جهانی بسیار دشوار است و می توان قیمت رقابتی را برای آن تعیین کرد. سایر کشورها قطعات را در مقیاس بزرگتر تولید می کنند و قیمت پایین تری را برای آنها شارژ می کنند. ما باید در مورد بازار صادرات فکر کنیم تا بتوانیم به همان قیمت یا کمتر برسیم اما با همان کیفیت.

صادرات کالای ایرانی

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در زمینه صادرات اقدامی انجام داده اند؟ اعلام کرد که صادرات برای کشورهای همسایه ایران و کشورهای ممکن است. یعنی جمعیت 200 میلیون نفری در سراسر ایران باید برای صادرات مورد هدف قرار گیرد: "اما ابتدا باید برند GPlus در ایران تأسیس شود تا به فکر صادرات آن باشیم. ما نمی خواهیم آنچه اتفاق افتاده در بازار خودرو برای خانه رخ دهد. لوازم ، زیرا ما در منطقه مانند ترکیه رقبای قدرتمندی داریم. "ما به راحتی می توان کشورهای همسایه و بازارهای آنها را تسخیر کرد."

قائنی با اشاره به قوانین سختگیرانه دولت در مورد واردات و حمایت از تولید ملی ، این اقدام را خوب قلمداد می کند و می گوید به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری و میزان محدودیت های ارزی و مواردی از این دست؛ هیچ تصمیم دیگری درست نبود: "گلدیران خود 1843 نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از 13000 نفر استخدام می کند. این ارقام در شرکت های تولید داخل بسیار زیاد است و از اشتغال در تولید داخلی حمایت می کند."

قاچاق کالا را نمی توان از بین برد

با توجه به موضوع قاچاق لوازم خانگی ، مدیرعامل گلدیران گفت: وضعیت قاچاق در مقایسه با گذشته به دلیل شرایطی که پیدا شده است بسیار کاهش یافته است اما "قاچاق را نمی توان از بین برد". به گفته قابیل ، قاچاق در هر شرایطی شکل می گیرد و به تولید آسیب می رساند:

"ما تولید کنندگان داخلی باید مناطقی را که مردم به آن نیاز دارند با قیمت و کیفیت مناسب فراهم کنیم تا قاچاق کاهش یابد ، گرچه هرگز به صفر نمی رسد. قاچاق را نمی توان از بین برد زیرا تقاضای آن از سوی مصرف کننده وجود دارد."

محصولات GPlus

قابیل در مصاحبه با دیجییتو گفت: "همه صفحه های تجاری و رایانه ها در چند ماه آینده در دسترس خواهند بود." اما باید بگویم که تثبیت تولید و توزیع 13 محصول فعلی بزرگترین تمرکز ما در سال جدید است نه ارائه کالای جدید.

بیشترین تقاضای گروه محصولات جی پلاس در درجه اول تلویزیون است ، بعد از آن لباسشویی ها و پس از آن مانیتورها و ماشین های ظرفشویی قرار دارند که به گفته کاین به زودی در دسترس خواهد بود: "ما جزئیات لازم را برای قطعات مورد نیاز برای تولید خودمان تهیه کردیم. دستگاه."

تلفن های همراه T10 و Q10 تلفن های موفقی از این برند هستند که طبق گفته Kaini ، اولین بسته و بروزرسانی سرویس توسط تیم خودشان منتشر شده است و این به روزرسانی ها مدتی پیش منتشر شده است: "ما باید بتوانیم تلفن های موبایل را سفارشی کنیم ، اما نسخه فعلی برای نصب برنامه های ایرانی کار می کند. "اما از نظر نرم افزار ، ما باید برای ایجاد بهتر آن تغییراتی ایجاد کنیم."

گارانتی گلدیران

همانطور که می دانید تعدادی از محصولات ال جی هنوز در بازار عرضه می شوند و برخی از آنها در فروشگاه های گلدیران عرضه می شوند. کائینی در پاسخ به این سؤال که ماجرای این محصولات با وجود LG که بازار ایران را ترک کرده است ، گفت: "این محصولات قبلاً وارد کشور شده اند و به تدریج با تکمیل GPlus ؛ محصولات ایرانی جایگزین ال جی می شوند. موجودی ال جی محصولات تقریباً خسته شده اند و بیش از یک سال و نیم از قطعات ال جی وارد نکرده ایم. "

"فروشگاه های گلدیران به دو دسته تقسیم می شوند:" فروشگاه هایی که مستقیم با ما کار می کنند و یک سری فروشگاه هایی هستند که نمایانگر فروش محصولات ما هستند و در این فروشگاه ها کالاهای ال جی بدون ضمانت ما فروخته می شوند زیرا آنها شریک رسمی ما نیستند ، "می گوید Kaini.

به گفته Kaini ، برخی از محصولات ال جی هنوز تحت پوشش ضمانت گلدیران هستند زیرا مشکلی در تهیه قطعات یدکی لوازم جانبی آنها به فروش نمی رسانند: "ما در کنار محصولات فروخته شده با گارانتی گلدیران ایستاده ایم و در این حالت ما حتی الحاق داریم. گارانتی محصول. »

آینده GPlus

به گفته Caini ، اگر ال جی و سامسونگ دوباره وارد ایران شوند ، قیمت های بسیار بالایی خواهند داشت و از دسترسی به طبقه متوسط ​​محروم خواهند شد. "ایرانی ها با وجود ظهور مجدد شرکت های بین المللی هنوز هم می توانند در بازار حضور یابند."

قابیل گفتگوی خود را با یک ادعای جنجالی و امیدوارانه پایان می دهد. وی معتقد است تیم آنها باید 30 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشد: "من فکر می کنم این موضوع باید در محصولات اصلی تا پایان & # 39؛ 99 حاصل شود."

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

هشت + پنج =