نحوه جلوگیری از تعلل و پایان دادن به آن

سعید ناصریسعید ناصریژوئن 25, 20201min0

تعویق موارد! موضوعی که مطمئناً همه به هر شکلی از آن رنج می برند. شما ممکن است خواندن این مقاله را به تأخیر بیاندازید ، اما ما می خواهیم یک سری استراتژی ها را دنبال کنیم که می تواند به شما در متوقف کردن تعلل کمک کند و هرچه سریع تر آن را تمام کنید.

تعداد تصمیمات را در طول روز کاهش دهید

اگر صبح و در ابتدای روز از خواب بیدار می شوید ، اولین کاری که انجام می دهید این است که از خود بپرسید: "خوب ، امروز چه کاری باید انجام دهم یا نه؟" مطمئناً خود را برای تأخیرهای بسیاری آماده می کنید.

توجه داشته باشید که وقتی از خودتان سؤال می کنید ، منجر به پاسخ می شود و جواب شامل یک تصمیم کلی می شود.

به عنوان مثال ، ممکن است این سؤالات را از خود بپرسید:

آیا باید این لباس را بپوشم یا نه؟
آیا ابتدا باید به مطب دندانپزشک مراجعه کنم یا ناهار درست کنم؟
آیا باید این پروژه را ابتدا یا آن یکی تدوین کنم؟
آیا این بهتر است یا نه !؟
و غیره

همه این سؤالات مجبور شده اند به گونه ای پاسخ داده شوند كه به تصمیماتی خاص منتهی شوند. هرچه سوالات دقیق تر و عمومی تری در طول روز داشته باشید ، تصمیم بیشتری گرفته می شود.

راه حل:

به کارهای روزمره خود و سؤالاتی که معمولاً از خودتان می کنید فکر کنید. این ایده خوبی است که برای مواردی که از قبل قابل تنظیم هستند برنامه های خاصی داشته باشید. مجموعه ای از اصول را از قبل تنظیم کنید که بتوانید به آن پایبند باشید تا مجبور نشوید ، تصمیم بگیرید و در نهایت تصمیم بگیرید.

کاهش تصمیمات شما زندگی شما را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل می کند و شما قادر خواهید بود بیشتر روی کارهای مهم خود تمرکز کنید.

مثلا:

آیا امروز می خواهید ورزش کنید یا نه! این زمان مناسبی برای تصمیم گیری نیست. برای چه روزهای هفته ورزش باید برنامه مشخصی داشته باشید
شما امروز نباید به دنبال کفش و لباس ورزشی باشید تا برای ورزشی که برای امروز برنامه ریزی کرده اید آماده شوید. شما باید این کار را در اسرع وقت شب قبل انجام دهید.
مهمترین وظایف خود را امروز ذکر کنید و سپس برای انجام آنها برنامه ریزی و برنامه ریزی کنید.

در اینجا فقط چند نمونه ساده وجود دارد که می توانید برای کارهای روزمره و عادات شخصی خود مجدداً آنرا بازنویسی و بهینه کنید.

برای تهیه یک برنامه شخصی واقعی روزانه ، این مقاله را بخوانید.

روز خود را قبل از شروع تمام کنید

این یک جمله جالب است ، اما واقعیت موفقیت و جلوگیری از تعویق این است که دید و کار و زندگی خود را قبل از ساعت 7 صبح امروز تنظیم کنید. بسیاری از افراد موفق قبل از اینکه شبانه به رختخواب بروید ، تمام برنامه های خود را برای روز بعد انجام می دهند و دقایقی برای دقیقه خود برنامه ریزی می کنند.

بهترین راه برای جلوگیری از تعویق ، تعیین برنامه روزانه برای هر روز که بلافاصله تمام می شوید.

این روش برای افرادی که هدفمند هستند و بخشی از هدف خود را برای هر روز ترویج می کنند بسیار مهم است و باید زمان لازم برای آن اختصاص یابد.

هیچ جایگزینی وجود ندارد

رمانوند چندلر موفق جرم ، به دنبال راهی برای پایان دادن به رمان خود و متوقف کردن تعلل بود. اینجا بود که او قانون "جایگزین" را اختراع کرد.

او از نشستن در پشت کیبورد متنفر بود ، اما برای رسیدن به هدف خود ، او 4 ساعت از وقت روزانه خود را به طور اختصاصی اختصاص داد تا فقط در آن زمان این کار را انجام دهد. وی برای این 4 ساعت یک شعار انتخاب کرد:

بنویسید ، یا اصلاً کاری انجام ندهید به معنای نوشتن یا کاری نیست.

چندلر این کار را کرد و به همه توصیه کرد از این روش برای کسانی که از تعلل رنج می برند استفاده کنند.

فلسفه کار مؤلف و جالب برای جلوگیری از تعلل جالب است. این & # 39 ؛ چگونه است

شما مجبور نیستید این کار را انجام دهید
اما شما نمی توانید کار دیگری انجام دهید

در این حالت ، شما ممکن است بتوانید یک یا دو بار کاری انجام ندهید ، اما در درازمدت مایل خواهید بود آنچه را می خواهید انجام دهید ، زیرا به قول شما ، بی حوصلگی ناشی از بیکاری است.

البته این امر مستلزم آن است که شما از عهدی که با خود می گذارید پیروی کنید.

برای استفاده از این اصل ، یکی از مهمترین وظایف خود را برای برنامه فردا مشخص کنید و 90 دقیقه برای آن اختصاص دهید. اگر کار خود را در این زمان تمام کردید ، این عالی است! در غیر این صورت ، شما مجاز به انجام کار دیگری نیستید.

تا حد امکان ، ابزارهای آزار دهنده را برای انجام کار در آن زمان متوقف کنید تا به هدف خود برسید.

متناسب با شرایط محیطی

اگر به سیگار کشیدن معتاد هستید و می خواهید برای همیشه کنار بگذارید اما آن را به تعویق انداختید ، باید محیط را بهبود بخشید.

مثلا

با دوستان سیگاری ارتباط برقرار نکنید
به محیط هایی که خاطرات غم انگیز دارید ، بروید
در خانه خود دود نکنید
اتاق خود را از بوی سیگار تمیز کنید و آنچه شما را به سمت سیگار کشیدن سوق می دهد

اکنون هر مسئله ای را که به تعویق می اندازید شناسایی کنید. این می تواند فردی یا گروهی باشد ، یا حتی به شغل شما یا حتی یک درمان مرتبط باشد.

آنچه را برای مدت طولانی مانع انجام این کار شده است شناسایی کنید و سعی کنید آن را بهینه کنید.

سعی کنید درجه این بهینه سازی ها را بهینه کنید. به عنوان مثال ، هنگام نوشتن ، من تلفن خود را روی حالت Do Not Durburb تنظیم می کردم تا از این هیچ یادداشت یا صدایی از این گوشی حواس پرت نشوم. اما در پشت ذهنم ، همیشه می خواستم تلفن را چک کنم. این قدرت تمرکز من را کاهش می دهد. سطح بالای بهینه سازی این گوشی به این صورت بود که آن را خاموش کردم و آن را در کیفم یا اتاق دیگری قرار دادم! به همین راحتی

پایان کار خود را برای جلوگیری از تعلل تجسم کنید

یکی از راه هایی که به من در انجام وظایفم در طول زندگی کمک کرده ام ، پایان دادن به آن و تجسم زمان به پایان رسیدن آن است. این امر باعث می شود انگیزه و انرژی لازم برای انجام كار را برایم آسان كنم و حتی قبل از موعد آن را تمام كنم. شاید یکی از دلایلی که این روش کار می کند به این دلیل است که به من اجازه می دهد واقعاً از لذت بردن آن لذت ببرم.

این روش واقعاً برای کارهای خسته کننده ، اجباری و سرگرم کننده کار می کند.

تاکنون از چه روشی استفاده نکرده اید تا به تعویق بیفتد؟ آن را در بخش نظرات بنویسید

منبع

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

17 − 6 =