SSL و تأثیرات آن در وب سایت

سعید ناصریسعید ناصریمی 22, 20202min0

در این مقاله ، ابتدا توضیح ساده ای در مورد اصول اولیه HTTPS ارائه خواهیم داد و سپس به روش عملی ، در مورد شیرینی SSL & 39 ؛ یعنی انواع و تأثیرات آن بر سئو و امنیت وب سایت بحث خواهیم کرد.

تفاوت بین HTTP و HTTPS

آیا تاکنون توجه کرده اید که وقتی یک نام وب سایت را در مرورگر خود وارد می کنید ، در کنار آدرس HTTP یا HTTPS قرار دارد؟ آیا تفاوت ها را می دانید؟
به نظر من اولین تفاوتی که بسیار مورد توجه است و توجه ما را به خود جلب می کند ، علامت قفل در کنار پروتکل HTTPS است ، به این معنی که این وب سایت ایمن یا رمزگذاری شده است.
HTTPS ترکیبی از HTTP و یک لایه ایمن به نام SSL است که وظیفه امنیت وب سایت شما را بر عهده دارد. اگر می خواهید اطلاعات خود را در یک محیط امن تر به اشتراک بگذارید ، بدست آوردن یک گواهینامه SSL برای ایمن تر کردن وب سایت و اطلاعات خود ، ایده خوبی است. در حقیقت ، با نصب SSL در یک وب سایت ، علامت HTTP آن به HTTPS تبدیل می شود که حرف "S" به آن اضافه شده است. "Secure".
در شرایط عادی ، جزئیات این دو نوع پروتکل ممکن است برای شما خیلی مهم نباشد ، اما اگر می خواهید به عنوان مدیر وب سایت یا طراح و رمزگذار عمل کنید ، این موضوع برای شما جالب خواهد بود.
در تصویر زیر می توانید پروتکل HTTPS را مشاهده کنید. اگر این نشانه را در یک وب سایت سبز مشاهده می کنید ، بدین معنی است که وب سایت توسط SSL ایمن شده است:

وظیفه اصلی HTTP مبادله اطلاعات بین افراد و رایانه ها بین رایانه ها و سرور است ، اما همچنین ممکن است شخص ثالث نیز در این ارتباط حضور داشته باشد و اطلاعات شخصی (سرقت از راه دور یا حملات واسطه) را سرقت کند و در اینجاست. HTTPS نقش خود را بازی می کند. خوب نشان می دهد؛ چه مفهومی داره؟ خوب ، خیلی ساده است.
HTTPS این اطلاعات را دریافت می کند و آن را به صورت رمزگذاری شده منتقل می کند ، یعنی به این روش رمزگذاری می شود. بنابراین این شخص سوم که یک مجرم محسوب می شود ، اطلاعات شما را فقط به عنوان کدهای غیرقابل درک و بی معنی می بیند و دیگر نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد.
حالا بگذارید این دو پروتکل را در موارد ظریف مقایسه کنیم:
HTTP: //
بندر: 80
در لایه Application کار می کند.
اطلاعات به همان شکلی که هست (بدون رمزگذاری) به شبکه ارتباطی منتقل می شوند.

HTTPS: //
بندر: 443
از یک لایه امنیتی انتقال داده (TLS) استفاده می کند.
به گواهینامه SSL نیاز دارد.
تمام اطلاعات قبل از ارسال رمزگذاری می شوند.

مزایا و معایب HTTPS:

مزایای HTTPS
• وب سایت خود را از هک شدن و سرقت (از طریق استراق سمع یا استراق سمع) محافظت می کند.
• کاربران وب سایت شما را آرام می کند. مشتریان بیشتر از سایتهایی که به هویت خود اطمینان دارند خریداری می کنند. تحقیقات نشان داده است که 84٪ از خریداران به محض مشاهده ارتباط ناامن از تصمیم خود صرف نظر می کنند. در حالی که 29٪ از افراد به دنبال وب سایتهایی هستند که HTTPS را در کنار آدرس و نام دامنه خود مشاهده می کنند.
• وب سایت خود را بهینه می کند. از آنجایی که در موتور جستجوی گوگل رتبه بالایی دارد (از نظر سئو بسیار مهم است) ، که در ادامه با جزئیات بیشتری در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.
• از آنجا که بیشتر مردم این روزها از تلفن های همراه خود برای خرید یا انجام هر کار دیگری استفاده می کنند ، استفاده از یک پروتکل امن بسیار مهم است و HTTPS همچنین به آنها امکان اطمینان از انتقال اطلاعات روی تلفن های همراه خود را می دهد.
اما مضرات HTTPS
SSL و HTTPS همه مزایا هستند و هیچ مضراتی ندارند. با این حال ، ارائه بهترین شرایط در هنگام فعال سازی SSL بد نیست:
o نصب SSL کمی گران است ، اما باید یک شرکت میزبانی وب پیدا کنید که این خدمات با کیفیت بالا را با هزینه کمتری نسبت به هر جای دیگر ارائه دهد ، که خوشبختانه دیگر نیازی به جستجو ندارد. HiSupport همچنین به هزینه های شما توجه می کند.

به عنوان یک شرکت شرکتی و پیشرو در صنعت میزبانی ، HighSport ارائه دهنده خدمات رایگان و یا رایگان SSL در تمام خدمات است.

SSL و تأثیر آن در گوگل و سئو وب سایت

تغییراتی که SSL در وب سایت شما ایجاد می کند بیش از فضای مجازی نیست؛ در حقیقت ، با نصب ملزومات ، از سرمایه و درآمد وب سایت خود محافظت می کنید.
تصور کنید که در چند سال آینده زندگی می کنید و دارای وب سایت فروشگاهی پر ترافیک و پر رفت و آمد هستید و مشتریان شما به راحتی می توانند خریدهای خود را انجام دهند.
و یک روز ناگهان تمام این روند متوقف می شود. نه بازدید کنید و نه خرید …
شما وب سایت خود را وارونه می کنید تا علت این مشکل را بیابید و ببینید چرا وب سایت شما مانند گذشته چند ماه کار نمی کند. حتی ممکن است تمام مواردی را که در سایت خود دنبال می کنید به روز کنید. ولی…
شما حساب بانکی خود را بررسی می کنید و می بینید که هیچ تراکنش انجام نشده است و پرداخت ها پذیرفته نشده اند. شما مدت طولانی در مقابل کامپیوتر خود می نشینید و در مورد آن فکر می کنید. اما باید بدانید که دلیل همه این موانع در راه شما ، تغییراتی است که گوگل ایجاد کرده و SSL و HTTPS را معیار خود قرار داده است.
اما ممکن است تعجب کنید ، اگر از SSL استفاده نمی کنیم ، آیا واقعاً برای فروش آتی وب سایت ما مشکلی ایجاد خواهد کرد؟ چرا Google این تغییرات را ایجاد کرده است؟ آیا قرار بود وب سایت تجاری شما را مجازات کند؟
خیر ، در سال 2014 ، گوگل اعلام کرد که همه وب سایت ها باید از HTTPS استفاده کنند و دلیل این تغییرات ایمن سازی وب سایت ها به منظور کمک به افراد در شناسایی وب سایت های معتبر و حفظ اطلاعات آنها است. در حقیقت ، گوگل می خواهد نه تنها امنیت وب ایمن ایجاد کند ، بلکه صدور گواهینامه HTTPS و SSL را نیز به عنوان ابزاری قطعی برای یک وب سایت و قابلیت اطمینان قرار دهد. اما اکنون این پروژه بزرگ در حال انجام است. چه مقدار از این پیش بینی در آینده به حقیقت می پیوندد ، و ما از این پس باید اهمیت صدور گواهینامه HTTPS و SSL را بفهمیم و به سه دلیل اصلی Google که ما در زیر می خواهیم بپردازیم ، وب سایت ها و برنامه های خود را بسازیم. . صدور مجوز SSL و فعال سازی HTTPS.
• احراز هویت
• یکپارچه سازی داده ها
• رمزگذاری
اما دقیقاً چه تغییری در Google ایجاد شده است؟
شناسایی: مطمئناً همیشه افرادی وجود دارند که می خواهند از اطلاعات وب سایت شما ، مانند استراق سمع یا سرقت اطلاعات ، سوء استفاده کنند. حال اگر از SSL استفاده می کنید ، نه تنها امکان انجام این کار را به حداقل نمی رسانید ، بلکه ابزاری نیز خواهید داشت که یک عامل مهم و غیرقابل انکار در دستیابی به اعتبار و هویت یک وب سایت یا برنامه امروز است. با نصب SSL در وب سایت یا برنامه خود می توانید به کاربران خود اطمینان دهید که از یک وب سایت معتبر بازدید کرده اند. زیرا این روزها ، همه می دانند که اول از همه ، آنها باید به علامت قفل سبز در کنار نام وب سایت توجه کنند و پس از مشاهده آن ، اطلاعات شخصی خود را به آنها ارائه دهند.
یکپارچگی داده: این ثابت می کند که آیا داده های مورد نظر در مسیر انتقال دستکاری شده اند یا خیر. اگر سودجویان بدانند وب سایت شما به اندازه کافی ایمن نیست ، آنها هنگام انتقال اطلاعات شما را دستکاری می کنند.
رمزگذاری: در حقیقت ، ارتباط بین کاربر و سرور را تضمین می کند و به ما اطمینان می دهد که هیچ کس دیگری قادر به خواندن اطلاعات ما نیست. بسیار مهم است که اطلاعات مربوط به فرم ها و همچنین اطلاعات کارت اعتباری افراد برای وب سایت های تجاری رمزگذاری شود.
مهمترین چیزی که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت این است که Google وب سایتهایی را که از پروتکل HTTPS استفاده می کنند بیشتر ارزیابی می کند. به منظور به دست آوردن صفحه به اصطلاح نتایج موتور جستجو Pag (SERP) در صفحه نتایج جستجوی Google ، وب سایت ایمن شما یکی از اولویت های برتر Google برای نمایش در لیست است. جالب است که توجه داشته باشید که 55٪ وب سایتهایی که انجام می دهند. در صفحه اول ، گوگل نمایش داده می شود ، آنها ایمن هستند و طبق پیش بینی ها ، تا پایان امسال به 66 درصد می رسد. از اول اکتبر 2017 ، Google از طریق مرورگر محبوب Chrome خود ، سایتهایی را که دارای HTTPS نیستند هشدارهایی صادر کرده است. این شرکت قصد دارد کاربران را از بازدید از این وب سایت ها منصرف كند. این تأثیر زیادی در ترافیک وب سایت های Naa دارد. زیرا این هشدار تجربه منفی را برای کاربر ایجاد می کند و UX را تحت تأثیر قرار می دهد. در این مرحله ، مهم نیست که چه اقداماتی را برای بازاریابی یا جستجوگرها در وب سایت خود انجام دهید ، مهم است که از گواهی SSL استفاده نکنید. بنابراین اگر شغل شما مبتنی بر وب سایت شما است ، ایده خوبی است که هم اکنون یک گواهی SSL بگیرید و وب سایت خود را ایمن کنید.
بدون داشتن SSL ، وب سایت شما ممکن است به عنوان یک وب سایت قانونی برای کاربرانی که اخیراً به صورت آنلاین شما را جستجو کرده اند نمایش داده نشود. حتی ممکن است کاربران عادی شما نتوانند بیشتر از وب سایت شما بخرند زیرا تمام معاملات بانکی از طریق وب سایت های ناامن بسته می شود.

تفاوت SSL رایگان و پرداخت شده (غیر رایگان)

بعضی اوقات یک سوال بسیار مهم برای کاربران این است که تفاوت SSL رایگان و پرداخت شده در چیست؟
در گذشته ، SSL های رایگان فقط توسط مراكزی ارائه می شد كه ایمن ترین گواهینامه های SSL در جهان را ارائه می دادند و تنها تفاوت بین محصولات رایگان و پرداخت شده ، زمان اعتبار آنها بود. اما از سال 2014 ، یک پروژه منبع باز به نام Let’s Encrypt توسط گروهی از متخصصان و علاقه مندان به امنیت معرفی شده است. هدف از این پروژه این بود که بتوانیم با کمترین هزینه ، یک هدف مبتنی بر وب قابل دفاع و عمومی با استاندارد ایجاد کنیم. بنابراین با کمک کارشناسان و پشتیبانی شرکتهای بزرگ و مسئول مانند Google ، Plesk ، C Panel ، توسعه دهندگان مرورگر ، سیستم عامل های لینوکس و ویندوز ، موفق شدند با داشتن شرایط ویژه ، یک گواهی استاندارد و ایمن را در اختیار عموم قرار دهند. آنها همچنین یک پل محکم ایجاد کردند که به کاربران امکان می دهد با هر پانل و سیستم عامل به زیرساخت های رمزگذاری رمز وصل شوند و وب سایت یا کاربران خود را ایمن کنند.

لازم به ذکر است که پیش از این SNI در سرورهای وب مانند IIS ، Apache و تا به عنوان یک فناوری والدین معرفی شده است تا نیاز IP اختصاصی را از این چرخه برطرف کند. بنابراین Let’s Encrypt به وجود آمده است و هنوز هم به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد ، بدون آنکه هزینه های سربار را به عنوان نقطه عطف و موفقیت اساسی در امنیت وب تحمل کنیم.

اما اگر اجازه دهید Encrypt و احتمالاً سایر گواهینامه های SSL رایگان و معتبر از این مزیت برخوردار باشند ، پس دلیل صرف هزینه و استفاده از SSL های غیر رایگان چیست؟

بهترین پاسخ برای این سوال بیان شرایط و محدودیت های خاص رمزگذاری Let:

بگذارید دوره فعال سازی رمزگذاری شده در واقع فقط 3 ماه برای هر دامنه باشد ، بنابراین صدور گواهینامه اصلی رمزگذاری هرگز بیش از سه ماه اعتبار ندارد.
هیچ ضمانتی برای ضریب امنیت Let’s Encrypt وجود ندارد. بنابراین هیچ ضمانت مالی ارائه نمی شود.
رمزگذاری اجازه دهید به DNS بستگی دارد. این بدان معناست که استفاده از این نوع SSL تنها زمانی امکان پذیر است که دامنه مورد نظر از سرور میزبان و DNS استفاده کند. بنابراین اگر دامنه به سرور دیگری منتقل شود که از Let’s Encrypt پشتیبانی نمی کند ، آن دامنه تحت تأثیر SSL قرار نمی گیرد و باعث کاهش رتبه سئو می شود (زیرا نمایه های قبلی گوگل از وب سایت پروتکل HTTPS را داشتند).
برخی مجوزها و رتبه بندی ها فقط با SSL های شناخته شده و معتبر ارائه می شوند. به عنوان مثال ، Enamad در کشور ما ایران فقط نماد 2 ستاره را پیشنهاد می کند در صورتی که حداقل مدت زمان SSL یک سال باشد. بنابراین با Letry Encrypt ، نمادی از نماد 2 ستاره امکان پذیر نیست.
CSR یا کد شناسایی SSL در رمزگذاری رمزگذاری ، قابل تنظیم نیست؛ بنابراین SSL به نام و مشخصات شخص یا سازمان صادر نمی شود.
الگوریتم های مورد استفاده در گواهینامه های SSL غیر رایگان بسیار قوی و منسجم هستند.
بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند که گواهینامه های SSL رایگان به گوگل این امکان را می دهند که SEO را بهتر ببرد به همین دلیل آنها از سؤالات پولی برای افزایش رتبه سایت سئو استفاده می کنند. این باور ممکن است صحیح باشد ، اما هرگز توسط گوگل تأیید یا نقض نشده است.
اگر SSL را برای زیر دامنه های یک دامنه تنظیم کنید ، به شما اجازه می دهد حداکثر 20 SSL در هفته فعال کنید ، بنابراین محدودیتی برای Letry's Encrypt وجود دارد.
لطفاً توجه داشته باشید که تمام نقاط اعلام شده به عنوان ضعف یا کاستی در رمزگذاری Let در سایر گواهینامه های SSL ارائه شده و نقاط قوت آنها است. این امکان وجود دارد که برخی از گواهینامه های SSL مانند Positive و Essential نیز ویژگی های امنیتی بیشتری را ارائه دهند. البته ، همانطور که در ابتدا توضیح داده شد ، Letry Encrypt به دلیل پشتیبانی همه جانبه و رعایت استانداردها ، بی فایده نیست و قابل اعتماد است.

البته ، این بدان معنا نیست که هر SSL رایگان لزوماً باید Letry Encrypt شود و با محدودیت های آن روبرو شود. بعضی اوقات شرکت ها می توانند در مناسبت های مختلف شرایط خوبی را برای SSL های معتبر پولی ایجاد کنند. به حدی که حتی ممکن است آنها را بصورت رایگان و بصورت محدود و محدود ارائه دهند. مدتی است که HighSport گواهی های یک ساله Comodo Positive را به صورت رایگان ارائه می دهد که با هزینه ای همراه شده است. بنابراین ، در صورت مشاهده یک گواهی SSL رایگان در جایی ، توصیه می شود نام و آرم آن را بخواهید.

خوب ، اکنون که تمام این نکات پروتکل را به طور کامل تسلط داده اید ، وقت خود را حتی در فکر کردن در این مورد هدر ندهید. SSL خود را خیلی سریع از طریق لینک خرید SSL سفارش دهید و امنیت وب سایت خود را افزایش دهید.

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

17 + هفده =