راه های حل مشکل عدم باز کردن صفحات وب

سعید ناصریسعید ناصریمی 1, 20203min0

مجموعه: ترفندهای اینترنتی

مشکل اینترنت و سایتها باز نمی شوند

ناامیدکننده است وقتی صفحه وب بارگیری نمی کند. اتصال ، نرم افزار یا وب سایت شما می تواند یک مشکل باشد. در اینجا چند روش برای عیب یابی و دسترسی به وب سایت شما آمده است.

اتصال شبکه خود را بررسی کنید:

ابتدا اتصال شبکه خود را بررسی کنید. اتصالات بی سیم می توانند در هر زمان پوسته پوسته شوند و پایین بیایند ، بنابراین مطمئن شوید که به شبکه درست وصل شده اید. یک راه آسان برای آزمایش این ، مراجعه به وب سایتی مانند Google یا Facebook است. اگر سایت بارگیری می شود ، شما متصل هستید!

اگر سایت بارگیری نشده است ، مطمئن شوید دستگاه شما در حالت هواپیما قرار ندارد. در تلفن های هوشمند ، تبلت ها و بسیاری از دسک تاپ و لپ تاپ های ویندوز ، می توانید همه ارتباطات را غیرفعال کنید. بعضی از لپ تاپ ها نیز دارای کلیدهای اختصاصی Airplane Mode هستند که می توانید به طور تصادفی آنها را فشار دهید.

اگر می توانید به هر وب سایتی دسترسی پیدا کنید ، اطمینان حاصل کنید که رایانه شما به اینترنت وصل شده است. تنظیمات Wi-Fi خود را بررسی کنید یا مطمئن شوید که اگر از اتصال سیمی استفاده کرده اید ، کابل اترنت مشکل خاصی ندارد. اگر مطمئن هستید که به شبکه محلی خود متصل هستید ، می تواند اتصال اینترنتی شما باشد و این مسئله را ایجاد کند.

اگر سایت بارگیری نشده است ، مطمئن شوید دستگاه شما در حالت هواپیما قرار ندارد

بهترین راه برای این کار ، نگاه کردن به چراغ های موجود در روتر یا مودم است. هر روتر متفاوت است ، اما بیشتر آنها نشانگر روشنی از وضعیت اتصال دارند. اگر چراغ کنار نماد اینترنت قرمز یا نارنجی است ، احتمالاً به اینترنت متصل نیستید.

در بسیاری موارد ، راه اندازی مجدد روتر و مودم شما ممکن است مشکل را برطرف کند. برای این کار مودم و روتر خود را جدا کنید ، 10 ثانیه صبر کنید ، دوباره وصل شوید و دوباره وب سایت را امتحان کنید.

روترهای سنتی دارای یک صفحه مدیریت هستند که می توانید از طریق مرورگر وب خود به آنها دسترسی پیدا کنید. معمولاً می توانید آدرس وب چاپ شده در سخت افزار شبکه را به همراه نام کاربری و رمزعبور پیش فرض پیدا کنید. این معمولاً چیزی شبیه به 192.168.0.1 یا 10.0.0.1 است. اگر سیستم روتر مش دارید که به یک برنامه تلفن همراه متکی است ، به جای آن برنامه را راه اندازی کنید.

بیشتر روترها اطلاعاتی در مورد وضعیت اتصال شما ارائه می دهند. اگر می توانید به اینترنت متصل شوید ، می توانید اطلاعات بیشتری یا حتی یک کد خطا دریافت کنید. سپس می توانید با ISP خود تماس بگیرید تا مشکل حل شود.

هرگونه پیام خطایی را در مرورگر خود بررسی کنید:

پیام های خطا مفید هستند زیرا آنها به شما اطلاع می دهند که دقیقاً چه اتفاقی می افتد. شما می توانید از این اطلاعات برای آزمایش و عیب یابی استفاده کنید ، یا حداقل مشکلات مربوط به سخت افزار یا نرم افزار خود را رد کنید. برخی از رایج ترین خطاهایی که با آنها روبرو می شوید عبارتند از:

403 Forbidden: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. آدرس را بررسی کنید و دوباره امتحان کنید.

404 صفحه یافت نشد: صفحه ای که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید دیگر وجود ندارد. آدرس را بررسی کنید و دوباره امتحان کنید. این می تواند بدان معنی باشد که مدیر وب سایت صفحه را منتقل کرده یا چیزی اشتباه است.

500 خطای داخلی سرور: مشکلی در سرور میزبانی وب وجود دارد. این چیزی نیست که شما بتوانید آن را اصلاح کنید ، بنابراین بعداً دوباره امتحان کنید.

این و سایر پیامهای خطای رایج در وب سایت را با جزئیات و چگونگی رفع آنها بررسی کنید.

غیرفعال کردن نرم افزاری که ممکن است تداخل داشته باشد:

تبلیغ کنندگان افزودنیهای مرورگر هستند که اغلب در ارائه وب سایت دخالت می کنند. اگر یکی از این افزودنیها را اجرا کردید ، سعی کنید آن را در مرورگر خود غیرفعال کنید ، و سپس وب سایت را بارگیری مجدد کنید. اگر این مشکل همچنان ادامه داشته باشد ، ممکن است بخواهید وب سایت را به لیست سفید adblocker خود اضافه کنید تا در آینده سایت مسدود نشود.

برخی از نرم افزارهای امنیتی همچنین می توانند با اتصال به رایانه و سیستم شما اختلال ایجاد کنند. این شامل آنتی ویروس ، ضد بدافزار و فایروال ها ، از جمله برنامه های شخص ثالث مانند NetLimiter (Windows) و Little Snitch (Mac) است. اگر هرکدام از این برنامه ها را اجرا کردید ، آنها را به طور موقت غیرفعال کنید یا لیست بلوک خود را مرور کنید ، و سپس بارگیری مجدد صفحه را امتحان کنید

همچنین ایده خوبی برای اسکن کردن بدافزارها به طور مرتب است. برخی بدافزارها (به ویژه باج افزار) از دسترسی رایانه شما به اینترنت جلوگیری می کنند. در این حالت ، شما & # 39؛ احتمالاً با چندین وب سایت مشکل دارید.

برخی از نرم افزارهای امنیتی می توانند با اتصال به رایانه و سیستم شما اختلال ایجاد کنند

برخی از برنامه ها همچنین دسترسی به اینترنت را مسدود می کنند. به عنوان مثال ، TripMode یک برنامه برای ویندوز و مک است که از ذخیره شدن نرم افزارهای محلی هنگام اتصال به یک دستگاه همراه برای ذخیره اطلاعات جلوگیری می کند. از لیست سفید برنامه ها استفاده می کند ، بنابراین همه چیز به طور پیش فرض مسدود شده است.

اگر از TripMode (یا مشابه آن) استفاده می کنید ، فراموش نکنید که در صورت لزوم دسترسی را فعال کنید. در مورد برخی از برنامه های افزایش بهره وری ، مانند سرما ترکیه ، همین امر نیز صادق است.

مرورگر دیگری را امتحان کنید:

اگر وب سایت شما باز نکرده است ، ممکن است مرورگر شما مشکلی ایجاد کند

برخی از وب سایت ها با مرورگرهای خاصی همراه نیستند. این اغلب در هنگام استفاده از یک مرورگر با سهم بازار کوچکتر مانند Safari یا Edge اتفاق می افتد. این همیشه ایده خوبی است برای نصب چندین مرورگر. Google Chrome و Mozilla Firefox گزینه های خوبی هستند زیرا هر دو سهم زیادی در بازار دارند.

اگر می خواهید یک وب سایت بارگیری کنید و یک صفحه خالی مشاهده می کنید ، ممکن است مرورگر شما مشکلی ایجاد کند. سعی کنید مرورگرها را دوباره با رفتارهای غیر منتظره در برنامه های وب ، ناوبری متناقض یا عناصری که به درستی نمایش داده نمی شوند مرور کنید.

اگر وب سایتی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید خیلی قدیمی است ، ممکن است بخواهید ببینید که آیا در Internet Explorer باز می شود یا خیر.

DNS خود را بررسی کنید:

یک سیستم نام دامنه (DNS) مانند یک کتاب آدرس کار می کند. این نامهای دامنه (مانند google.com) با آدرس های IP مطابقت دارند (مانند 1.2.3.4). اگر سرور DNS شما کند است یا مشکلی ندارد ، می توانید به وب سایت های خاصی دسترسی پیدا کنید.

تغییر سرور DNS شما همچنین می تواند ارتباط شما را تسریع کند. اگر شما از سرورهایی مانند Google (8.8.8.8 و 8.8.4.4) و Cloudflare (1.1.1.1) استفاده می کنید ، تقریباً مطمئناً سریعتر از آنهایی که خدمات شما را ارائه می دهند ، هستند.

راه اندازی مجدد رایانه:

اگر سخت افزار محلی خود را دوباره راه اندازی کنید ، می تواند بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات شبکه را برطرف کند. هنگامی که کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کردید ، اتصال شبکه و هر نرم افزاری را که می تواند خراب کند و باعث ایجاد مشکل شود ، مجدداً راه اندازی می کند.

دستگاه دیگری را امتحان کنید:

سعی کنید از طریق وب دیگری که به شبکه دیگری متصل است ، به وب سایت دسترسی پیدا کنید. یک دستگاه تلفن همراه متصل به اینترنت یک انتخاب عالی است.

اگر دستگاه تلفن همراه شما در همان شبکه قرار دارد ، می توانید سعی کنید به سایت وصل شوید. بسته به نتایج ، می تواند به شما در حل مسئله به عنوان یک مشکل شبکه محلی یا یک مشکل رایانه کمک کند.

مجموعه: بخش رایانه و اینترنت

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

16 + سه =