پرتگاه تکراری تر از تکرار است. چرا پخش کننده قافیه را به VODs گم کرد؟

سعید ناصریسعید ناصریآوریل 30, 20201min0

در اوایل ماه مارس بود که اخبار مربوط به شیوع تاج ویروس در ایران ابتدا در قم و سپس در سراسر کشور منتشر شد و به دنبال این خبر ، این کشور در آخرین روزهای سال 1998 در یک وضعیت متفاوت و خاص قرار داشت.

با شیوع تاجی ویروس و بی خانمان شدن بسیاری از افراد به منظور قرنطینه خانه و بستن کشور و بخش فرهنگی کشور از جمله سینما ، موسیقی و تئاتر ، بار مواد غذایی فرهنگی بر روی رسانه ها قرار گرفته است مانند تلویزیون و حتی رئیس جمهور از این سازمان خواست كه برنامه های سرگرم کننده تری پخش كند. آهسته شوید و مردم را در روزهای سخت سرگرم کنید. با این حال ، به نظر می رسد اعضای جامعه برای نشستن در رادیو و تلویزیون شانس بیشتری در اینترنت نشان داده اند.

قبل از نوروز 99 ، ویروس Corona با ایجاد اقامت مردم در خانه ، مخاطبان زیادی را برای محتوای ویدیویی به ارمغان آورده است و بخش بزرگی از افزایش حجم 50٪ اینترنت و کشور را به دلیل همین نوع است. محتوا. در زمان مجلس عوام ، تلویزیون اینترنتی به عنوان یک رقیب سرسخت وارد عرصه جذب مخاطبان شد و در صورت عدم وجود برنامه های جذاب در رادیو و تلویزیون ، به سرعت تعداد بینندگان را به نفع خود تغییر داد و پیشی گرفت.

آمارهای رسمی و غیر رسمی منتشر شده توسط IRIB و تلویزیون اینترنتی نشان می دهد که رسانه ملی از VOD ها بسیار عقب مانده است. VODs همچنین با آزاد کردن محتوای انیمیشن خود و نظرسنجی از کاربران & # 39؛ از کودکان و نوجوانان استقبال کرده است. مشاهده رفتار در بخش انیمیشن تنها یکی از تلویزیون های اینترنتی از 28 مارس تا 28 مارس نشان می دهد که میانگین مشاهده انیمیشن ها حدود 74 درصد رشد داشته است. دسترسی رایگان به این محتوا را تماشا کنید. اما چرا کودکان و نوجوانان؟ VOD ها به احتمال زیاد به دنبال نسل بعدی مشتریان خود هستند.

در حالی که پیش از این تعداد بینندگان سکوهای VOD میلیون ها دقیقه مشاهده را در بر داشته است و اکنون ، به گفته آنها ، این تعداد این روزها سه برابر شده است ، اما IRIB فقط 25٪ از بینندگان این سریال را که در Corona & # 39؛ ویژه پخش می شود ، نشان می دهد. روزها گزارش می دهند که این بالاترین درصد برای پنج سریال تلویزیونی است و بقیه سریال ها هر کدام کمتر از 20 درصد مخاطب را دارند که حتی در مقایسه با برنامه های رادیویی و تلویزیونی ناچیز است. بودن.

در حقیقت ، IRIB بازی خود را با بازی در برنامه های تکراری و عدم تولید محتوای جدید و مناسب که می تواند مردم را سرگرم کند ، از دست داده است و در این میان ، برخی برنامه ها مانند New Age یا Durhami که جزو محبوب ترین برنامه های تلویزیونی ملی نیستند. توانسته است این کار را انجام دهد به آمار بینندگان رادیو و تلویزیون کمک کنید. همچنین لازم به ذکر است که پخش برنامه دورهمی به روش فعلی (با حضور تماشاگران) مورد انتقاد جامعه پزشکی قرار گرفته است و بعید به نظر می رسد پخش این برنامه متوقف شود ، همانند ضبط. از سری جدید.

برنامه های پزشکی و اخبار رادیویی و تلویزیونی مانند گذشته رفتار کرده اند و در تلاش هستند مشکلات سایر نقاط جهان را بیش از آنچه در شرایط فعلی با مشکلات مردم سروکار دارند نشان دهند. فقدان مدیریت برنامه در مواقع بحرانی که کشور را درگیر کرده است و پخش گزارش هایی که مشخص نیست با چه هدفی و با چه مقاصد منتشر می شود موارد دیگری است که مردم را به سمت VOD سوق داده است ، جایی که سیاست کمتر نفوذ کرده و سانسور بسیار مهمتر است. . پایین

این وقایع و نبود برنامه های سرگرم کننده ، جدید و سرگرم کننده برای هر بخش از جامعه در حالی اتفاق می افتد که رسانه ملی هر سال از بودجه قابل توجهی سود می برد ، اما شبکه سینمای خانگی متعلق به بخش خصوصی است و از جای خاصی تغذیه نمی شود. . نه تنها صدا و سیمای آزادی از فرصت ویژه بلکه ناخواسته حداکثر تعداد افراد در خانه هایشان استفاده نکرده بلکه باعث شده است که تماشاگران از پخش مداوم سریال های تکراری یا برنامه هایی که به طور کلی ندارند استفاده کنند. توانایی جذب مخاطبان بالا.

در پایان ، با وجود افزایش تعداد برنامه های آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی و پخش برنامه های آموزشی مدرسه در شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی ، نتوانسته است تعداد بینندگان را افزایش دهد و به نظر می رسد دانش آموزان مشغول تحصیل هستند علم به روش دیگری قدرت فضای مجازی و اعتماد مردم به آن برمی گردد.

این هنوز باقی مانده است که ببینیم با شروع نوروز و برنامه های نوروزی که IRIB برای مخاطبان خود برنامه ریزی کرده است ، چطور اوضاع به وجود خواهد آمد و آیا سریالی مانند Paytakht می تواند تا حدودی این محبوبیت از دست رفته را جبران کند ، اگرچه به نظر می رسد که دارای محتوا باشد. امروز نمی تواند به اندازه یک ارتش واحد در برابر حجم گسترده محتوای ویدیوی عالی رقابتی باشد.

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

هجده + 4 =