آیا تلفن های هوشمند همیشه به کاربران گوش می دهند؟

سعید ناصریسعید ناصریآوریل 28, 20201min0

یکی از محبوب ترین نظریه های توطئه این است که تلفن های هوشمند دائما در حال گوش دادن به کاربران هستند؛ یک شرکت امنیت سایبری در حال انجام تحقیقات برای بررسی این موضوع است.

شبکه های اجتماعی پر از پست های مختلف است که بسیاری از افراد ادعا می کنند سایت هایی مانند گوگل و فیس بوک دائما در حال گوش دادن به کاربران هستند تا بتوانند تبلیغات خود را با دقت ارائه دهند. محققان شرکت امنیت سایبری وندرا آزمایشاتی را در این زمینه انجام داده اند و هیچ مدرکی برای حمایت از این امر پیدا نکرده اند.

محققان برای انجام آزمایش ، دو گوشی سامسونگ و آیفون را در یک "اتاق صدا" قرار دادند و به مدت 30 دقیقه تبلیغات مربوط به غذای سگ و گربه را توزیع کردند. محققان همچنین دو تلفن مشابه را در یک اتاق آرام قرار دادند. در طول آزمایش ، آنها برنامه های Facebook ، Instagram ، Google Chrome ، Snapshot ، YouTube و Amazon را باز کردند و همه مجوزهای آنها را تأیید کردند.

آنها پس از استفاده از سکوها ، سکوهای مورد نیاز حیوان خانگی را جستجو کردند. همچنین نوع باتری و استفاده از اینترنت تلفن ها در طول تست نیز مورد بررسی قرار گرفت. آنها این آزمایش را به مدت سه روز متوالی تکرار کردند و هیچ تبلیغی برای غذای گربه یا سگ پیدا نکردند و هیچ گونه پرش در باتری و استفاده از اینترنت وجود نداشت.

روند تست

فعالیت تلفنها در "اتاق صدا" و "اتاق خاموش" مشابه بود. اگرچه داده ها از طریق تلفن ها منتقل می شدند ، اما اندازه داده ها به هیچ وجه قابل مقایسه با دستیاران دیجیتال مانند Siri یا Google Assistant نبود. جیمز مك ، مهندس سیستم در واندره گفت: "طبق مشاهدات ما ، داده های این آزمایشات بسیار كمتر از داده های یك دستیار مجازی در مدت زمان 30 دقیقه بوده است كه نشان می دهد ضبط مداوم مکالمات و بارگیری است." توسط هیچ یک از این برنامه ها در ابر رخ نداد. "اگر این را دیدیم ، قطعاً شاهد جهش در مصرف داده خواهیم بود."

برنامه های IOS هنگام آزمایش از داده هایی در برابر دستیار صوتی Siri استفاده می کنند

با گذشت سالها ، غول های فناوری بارها گفته اند که از میکروفون تلفن های ما برای جاسوسی و استراق سمع استفاده نمی کنند. سال گذشته ، مارک زاکربرگ توسط اعضای کمیته ویژه سنای آمریکا مورد سؤال قرار گرفت ، و او کاملاً آن را انکار کرد.

استفاده از داده های برنامه های Android علیه Google Assistant در طول دوره آزمایشی

با این حال ، به عنوان کاربران & # 39؛ اعتماد به شرکت های فناوری روز به روز کاهش می یابد ، بسیاری از کاربران همچنان فکر می کنند که این همیشه اتفاق می افتد. یکی از نکات برجسته این مطالعه این است که اکثر برنامه های تلفن اندرویدی در اتاق ساکت داده های بیشتری مصرف می کنند ، اما این مورد با برنامه های iOS در اتاق صوتی است. محققان می گویند که آنها نمی توانند با اطمینان بگویند چرا ، اما آنها مصمم هستند که تحقیقات خود را ادامه دهند.

مصرف داده برنامه های اندرویدی در دو شرط متفاوت

در هر صورت ، یکی از مدیران ارشد این شرکت اعلام کرده است که با اطمینان می توان گفت تلفن های هوشمند به کاربران گوش نمی دهند و & # 39؛ اصلاً مکالمه وی گفت: "من نام خود را در قلب این تحقیق قرار داده ام و می گویم که هیچ پناه و شواهدی از طرف سیستم عامل های مختلف شنیده ایم." "البته ، این روند ممکن است به شکلی انجام شود که ما هنوز آن را نمی شناسیم ، که بسیار دور از ذهن است."

استفاده از داده های برنامه های iOS در دو حالت متفاوت

مزایای جمع آوری حجم عظیمی از داده ها

نتایج این مطالعه فعالان امنیت سایبری را غافلگیر نکرد زیرا حقیقت این است که غول های فناوری اطلاعات زیادی از کاربران مختلف دارند که بدون اینکه به مکالمات خود گوش فرا دهند می توانند تبلیغات دقیقی داشته باشند. برای انجام این کار ، این شرکت ها برای پاسخگویی به نیازهای کاربر از انواع مختلفی از قبیل بررسی موقعیت مکانی ، تاریخچه مرورگر و پیگیری پیکسل های نمایشگر استفاده می کنند. چنین تکنیک هایی دائما در حال بهبود و پالایش هستند

دکتر Soteris Demetriou که در زمینه تبلیغات موبایل و امنیت سایبری تحقیق می کند ، می گوید: "این تبلیغات ، که در سیستم عامل های مختلف مشاهده می کنید ، حاصل حجم عظیمی از اطلاعاتی است که شرکت ها درباره شما جمع کرده اند." آنها این مبلغ عظیم را با استفاده از الگوریتم های دستگاه های قدرتمند با شبکه های تبلیغاتی به اشتراک می گذارند. به همین دلیل ، قبل از اینکه بخواهید چیزی بخرید ، می توانند این کار را به خوبی انجام دهند. "

البته لازم به ذکر است که نمونه هایی از برنامه های جمع آوری اطلاعات غیر مجاز وجود داشته است. در ماه ژوئن ، محققان دانشگاه شمال غربی حدود 17000 برنامه اندرویدی را مورد بررسی قرار دادند. آنها هیچ مدرکی مبنی بر گوش دادن به کاربران پیدا نکردند ، اما دریافتند که برخی از برنامه ها تصاویر صفحه نمایش و در برخی موارد فیلم های صفحه نمایش کاربر و شرکت های شخص ثالث را ارسال می کنند ، اگرچه هدف آنها بهبود تجربه کاربر از آنها بود. برنامه ها آنها به هدف تبلیغ این کار را نکردند.

به همین دلیل ما باید بگوییم که اگرچه مسئله هک کردن و هک شدن در امنیت سایبری یک مسئله پذیرفته شده است ، اما نمی توانیم برای گوش دادن به کاربران انگشت ، انگشت خود را به غول های فناوری گوشزد کنیم.

بیشتر بخوانید: 4 اشتباه ساده که امنیت گوشی را به خطر می اندازد

منبع: بی بی سی

یک نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت گذاری شده اند *

16 − ده =